نقش پررنگ گروه ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در تشدید تحریم‌ها

واشنگتن فری بیکن از اقدامات گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در راستای تشدید تحریم‌ها علیه ایران پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن فری بیکن، سازمان ضد ایرانی موسوم به گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با نفوذ به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف روابط آن‌ها با ایران را شناسایی کرده و مانع از ارتباط تجاری این گروه‌ها و رسیدن سود به ایران می‌شود.

از جمله بخش‌هایی که گروه موسوم به «یوآنی» به عنوان یک سازمان لابی‌گر مستقر در آمریکا در آن محافل حضور پیدا می‌کند نمایشگاه‌های تجاری است. این گروه هر شرکتی را که قصد داشته باشد با ایران ارتباط مالی برقرار کند شناسایی و رسوا می‌کند.

طبق این گزارش از جمله شرکت‌هایی که تاکنون به این سرنوشت دچار شده اند، عبارتند از گروه بانکداری چند ملیتی «سانتاندر»، مستقر در اسپانیا، شرکت پتروشیمی «دالیم» در کره جنوبی، شرکت حمل و نقل دریایی «یانگ مینگ» در تایوان و شرکت کشتی‌رانی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» در فرانسه که تحت فشار یوآنی از ادامه همکاری با ایران منصرف شده اند.

یوآنی از طریف ماموران مخفی خود اطلاعات را جمع آوری کرده و به شرکت‌های به اصطلاح خاطی هشدار می‌دهد. بنابر اطلاعاتی که یوآنی آن‌ها را جمع آوری کرده، ۶۰۰ شرکت از ۳۸ کشور خارجی که برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران در سال ۲۰۱۸ ثبت نام کرده بودند، شناسایی شدند. این سازمان سپس به تمام طرف‌های شرکت کننده هشدار‌های لازم را می‌دهد و در نتیجه پس از گذشت یک سال و برگزاری نمایشگاه مشابه، تنها ۴۴ شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت نام می‌کنند که این عدد نشان دهنده کاهش ۹۰ درصدی شرکت‌هاست.

یوآنی با تبلیغ منفی علیه این شرکت‌ها در رسانه‌ها و یا تذکر کتبی به هیئت مدیره این نهاد‌ها آن‌ها را از ادامه کار با ایران بر حذر می‌داشته است.

گفتنی است، بر اساس این گزارش شرکت‌های سرشناسی همچون زیمنس، نامه‌های تهدیدآمیزی از یوآنی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
آش نخورده دهان سوخته لااقل بمب اتمی بسازیدخسته گی تحریمهاازتنمان خارج شود.اسراعیل هند پاکستان بمب اتم دارند خطرنداردولی ایران حق ندارد.زورگویی به ابن روشنی!
آخرین اخبار