آغاز به کار پارلمان جدید انگلیس از امروز

پارلمان جدید انگلیس از امروز کار خود را با مراسم سوگند نمایندگان آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، پس از برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس امروز پارلمان جدید در این کشور با مراسم سوگند نمایندگان آغاز به کار می‌کند.

انتظار می‌رود در مجلس عوام مراسم انتخاب رئیس مجلس برگزار شود و در پارلمان انگلیس، نمایندگان سوگند یاد کنند. گفته می‌شود نمایندگان احتمالا دوباره لندسی لویل را برای سمت ریاست مجلس برگزینند.

در انتخابات زودهنگامی که در ۱۲ دسامبر برگزار شد حزب محافظه‌کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، موفق شد ۳۶۵ کرسی از میان ۶۵۰ کرسی در مجلس عوام را به دست آورد. حزب رقیب، حزب کارگر، در مقابل با از دست دادن ۵۹ کرسی تنها توانست ۲۰۳ کرسی کسب کند. این پیروزی به جانسون اجازه می‌دهد تا در ۳۱ ژانویه به وعده خود برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عمل کند و امیدوار است قبل از کریسمس توافق برگزیت را که با اتحادیه اروپا به دست آورده در مجلس عوام ارائه کند.

پیشتر سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گزارش داده بود که دولت قصد دارد روز جمعه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) لایحه برگزیت را به پارلمان ارائه دهد. او گفت «ما قصد داریم پیش از آغاز سال جدید روند برگزیت را آغاز کنیم و ما این اقدام را از روش قانونی و مناسب در رایزنی با (رئیس مجلس عوام) انجام دهیم.»

پیروزی حزب محافظه کار با اعتراضات گسترده‌ای در انگلیس همراه شد و روز شنبه تعداد زیادی از مردم این کشور در اعتراض به نتایج انتخابات تظاهرات برپا کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار