مسمومیت ۱۶ نفر در فارس با گاز منوکسیدکربن

سخنگوی اورژانس فارس از مسمومیت ۱۶ نفر در استان با گاز منوکسید کربن خبر داد.

حسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: در شهرستان نی ریز پنج نفر از شهروندان به علت بی احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی و استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

او افزود: با اعلام این حادثه بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و مصدومان بعد از دریافت اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شدند.

همتی ادامه داد: همچنین در شهرستان آباده بر اثر احتراق نامناسب یک وسیله گازسوز در منزل مسکونی چهار نفر دچار مسمومیت شده بودند که سه نفر به صورت سرپائی در محل درمان شدند و یک نفر به بیمارستان امام خمینی آباده منتقل شد.

سخنگوی اورژانس فارس اظهار کرد: هفت نفر دیگر بر اثر نشت گاز co از دودکش آبگرمکن در شهرستان آباده مصدوم شدند که یک نفر به صورت سرپائی در محل درمان شد و ۶ مصدوم دیگر به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

او تصریح کرد: خواب آلودگی، سردرد، سر گیجه، حالت تهوع، بی حالی و رنگ پریدگی از علائم گاز گرفتگی است لذا شهروندان در صورت مواجهه با گاز گرفتگی سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و درب و پنجره‌ها را باز کنند تا هر چه سریعتر هوای محیط عوض شود.

همتی بیان کرد: فرد دچار گاز گرفتگی باید سریعا در محیط باز قرار گیرد و لازم است فورأ شیر اصلی گاز بسته شود.

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: با توجه به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آن‌ها اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار