نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه

حمایت از کالای ایرانی جان تازه بر رگ های کارخانه های راکد می دمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حمایت از کالای ایرانی حرف دیروز و امروز نیست بلکه برای داشتن ایران آباد این شعار باید به معنای واقعی كلمه عملی شود  و تحقق این موضوع نیازمند به عزم ملی و حمایت دولت و مردم می باشد.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
درست است كه برخی از محصولات تولید داخل مانند محصولات خارجی كیفیت ندارد اما بسیاری از تولیدات داخلی نسبت به مشابه خارجی كیفیت بالایی دارد ولی باز مردم تا اسم خارجی می شنوند، بیشتر استقبال می كنند.
 
به قول سهراب سپهری چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید، به نظر می رسد اگر دیدگاه خود را تغییر دهیم حتما  به این شعار جامه عمل خواهیم پوشاند.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
حمایت از تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذار و کارگر داخلی سبب توسعه پایدار و مقدمه‌ای برای تبدیل تولیدات داخلی به محصول با کیفیت است. این فرایند زمینه ساز تبدیل ایران  با وجود تحریم ها به یک قدرت اقتصادی خواهد شد.
 
احساس می شود آن طور كه باید فرهنگ استفاده و خرید از كالای ایرانی در جامعه نهادینه نشده و بسیاری از فروشندگان و مغازه داران برای اقناع خریداران اجناس تولید داخل را به عنوان تولید خارج به مشتریان خود عرضه می كنند.
 
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
و این یعنی تعطیلی بسیاری از کارخانه ها که همین جوانان ما آنرا با همه مشکلات می خواهند سر پا نگهدارند.

به کارخانه ای می رویم که کارگرانش با تعطیلی آن  حدود چهار سالی بود که خانه نشین شده بودند اما امسال  همت بلند مسئولین و کارگران این خانه کار ساز شد و کارخانه تولد دوباره را تجربه کرد.

حرکتی نو پس از ایستایی 

کارگران جوان با نفسی تازه دوباره بر سر کار برگشته اند و شکر گویان کمر همت بسته اند تا از خواستن  به توانستن برسند.

وحید احمدی یکی از کارگران این کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ما خیلی خوشحال و شکر گذاریم که این کارخانه دوباره راه افتاده و ما بر سر کارمان برگشتیم و می توانیم از اینجا نان بر سر سفره هایمان بگذاریم. 
 
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
علی امینی یکی دیگر از کارگران این کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید،  چهار سالی بود که چشم به قفل های بسته شده این کارخانه دوخته بودم.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
جعفر زاده مدیر کارخانه به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید:در حال حاضر ۱۱۰ نفر در این کارخانه فعالیت می‌کنند.
 
او می افزاید: لباس های نظامی کشور آذربایجان توسط این کارخانه تولید می شود و همچنین محصولات ما به کشور عراق نیز صادر می شود.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه

این مسئول کارخانه  می افزاید : حالا مدرن ترین دستگاه های کنترل کیفیت جای سنتی را در این کارخانه گرفته است تا بتوانیم در بازار رقابت باقی بمانیم.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
او ادامه می دهد :کل محصولات ما با مهر کالای ایرانی به بیست نقطه از کشور ارسال می‌شود تقریبا هر روز محصولات ما به مقصد‌های مختلف بارگیری می‌شود.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
جعفری مسئول آزمایشگاه این کارخانه به  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید :به منظور بررسی و کنترل کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه  پارچه های تولید شده اول وارد آزمایشگاه می شود و بعد تمام نسخه ها ، رنگ ها و مواد تکمیلی مورد آزمایش قرار می گیرند.
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 
کارشناس نساجی سازمان صنعت معدن و تجارت زنجان به  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید:در استان زنجان ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در ۹۵ واحد تولیدی نساجی مشغول کار هستند.

باقری افزود: زنجان، یکی از قطب‌های صنعت نساجی کشور، است و سرمایه گذاران زیادی در استان زنجان در حوزه صنعت نساجی سرمایه گذاری کرده اند.
 
رییس صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان به  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با بیان اینکه  از ابتدای سال تا کنون ۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشته اند  گفت: یکی از این  واحد های صنعتی در حوزه نساجی بود  و دومین واحد راکد نساجی نیز تا آخر سال به چرخه تولید وارد می‌شود.
 
 
بازگشت دوباره/نفسی تازه بر رگ های یک کارخانه
 

او جذب سرمایه گذار جدید برای طرح راکد و رفع مشکلات موجود از طریق رایزنی با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تامین مواد اولیه به خصوص مواردی که از طریق سهمیه پتروشیمی تامین  می گردد  را از جمله حمایت های  انجام شده در راستای راه اندازی واحدهای راکد اعلام کرد.
 
فغفوری درخواست استمهال بدهی از طریق بانک ها، اخذ مساعدت کارگروه ملی تسهیل جهت امحال معوقات بانکی را از دیگر حمایت های انجام شده در این زمینه برشمرد.
 
گزارشی از زهرا نصیری
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.