شیراز میزبان نهمین همایش استانی طلیعه حضور

نهمین همایش استانی طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضامحمودی مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران استان فارس در  همایش طلیعه حضور گفت: ۶۰۰ نفر از طلبه خواهر در سطح دو حوزه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۲۰ نفر از آنان طی یک دوره ۵ ساله آموزش می‌بینند.

او، بیان کرد: در مقطع سطح دو طلاب جدید الورود ۱۹۲ واحد را گذرانده و مطالبی در خصوص آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی به آنان ارائه می‌شود.

محمودی تصریح کرد: علاوه بر مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تهذیب نفس و تقوا نیز به طلاب آموزش داده می‌شود.

مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران استان فارس ادامه داد: همه این حرکت‌ها در عرصه آموزش، پزوهش و فرهنگی در راستای اعتلای جامعه ایران اسلامی است.

او، اضافه کرد: بعد از ظهور اسلام در ایران هزاران فیلسوف، اندیشمند، ریاضی دان، ادیب، منجم و متکلم وجود دارد که از قرآن، عترت و اسلام تاثیر گرفته اند.

محمودی با اشاره به اینکه آیات و روایات متعددی در مورد بانوان نازل شده، اظهار کرد: بانوان راوی بسیاری در تاریخ اسلام وجود دارد ،که بر خلاف نظریات برخی فمنیست‌ها و افراد بی سواد که می‌خواهند نقش زن را در اسلام نادیده بگیرند کتابی به نام زنان دانشمند راوی نوشته احمد صادقی اردستانی، بانوان راوی را از زمان پیامبر و دوره‌های بعد معرفی کرده است.

او، اظهار کرد: تقدیر از طلبه فعال فرهنگی، اجرای گروه نمایش طلاب حوزه معصومیه شیراز، اقامه نماز جماعت و زیارت حرم مطهر، اجرای خادم الشهدای راوی و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در شبستان امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌های این همایش بود.

علی‌اکبر کلانتری نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز بر لزوم کسب علم و معرفت و آگاهی تاکید کرد و افزود: حوزه بهترین مکان برای پرورش طالبان علم و معرفت است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: احادیث ، مراجع تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار