آیت الله نوری همدانی؛

واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی به تصویب قانون بانکداری /آیت الله نوری همدانی بر بررسی مجدد و اصلاح طرح جدید بانکداری تاکید کرد

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز نامه‌های بسیاری از طرف مردم‌داریم و آن‌ها نگران جرائم دیرکرد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به نامه‌ای از فضلای حوزه مبنی بر نگرانی از تصویب قانون بانکداری گفت: بار‌ها گفته‌ایم گرفتن دیرکرد حرام است و نباید با حیَل شرعی آن را قانونی کرد.

آیت الله نوری همدانی افزود: بنده دو هفته قبل گفتم گرفتن دیرکرد به هر کیفیتی ربا و حرام است و بحث فصلی با دلایل فقهی خود در سال گذشته در اینجا داشته‌ایم و از شدت ربا بحث کردیم، بعضی‌ها گفته‌اند که این جریمه دریافت و در حساب خاص و برای فلان کار استفاده می‌شود؛ بحث بر مصرف آن نیست، بحث بر اصل دریافت آن است که این موضوع به هیچ طریق قابل‌حل نیست.

مرجع تقلیدشیعیان ضمن بیان حرمت ربا در قرآن با اشاره به تفسیر المیزان بیان کرد: علامه طباطبایی در تفسیرشان دو گناه را بزرگ‌ترین گناهان ذکر کرده‌اند، یکی زیر بار استکبار رفتن و دوم ربا؛ در هفت جای قرآن موضوع ربا بیان‌شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر بررسی مجدد و اصلاح طرح جدید بانکداری عنوان کرد: امروز نامه‌های بسیاری از طرف مردم‌داریم و آن‌ها نگران دیرکرد هستند؛ چقدر افراد زندگی خود را ازدست‌داده‌اند البته ما به این طرح اشکالات متعدد داریم و در نامه فضلا که منتشر هم شد اشکالات ذکر شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: امام (ره) نیز در بحث ربا فرمودند که حرمت این قرارداد‌ها با حیَل شرعی از بین نمی‌رود.

آیت الله نوری همدانی یادآورشد: آقایان با حوزه و علمایی که در این رشته کارکردند در ارتباط باشند تا موضوع حل شود، به‌هرحال ما با این طرح موجود که از مجلس هم فرستادند و مطالعه شده است با این کیفیت مخالفیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار