آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشارکت بیشتر مردم در انتخابات موجب افزایش دلگرمی نمایندگان می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرقدر مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند نمایندگان با دلگرمی بیشتری کار می‌کنند.

در مجلس فعلی افراد متعهد هم حضور داشتندآیت‌اللّه محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی عملکرد مجلس فعلی، گفت: طبق قانون اساسی مجلس شورای اسلامی یکی از قوای سه گانه و از اهمیت بسیاری برخوردار است و به قول حضرت امام خمینی(ره) در راس امور قرار و وظایف مهمی هم برعهده دارد.

او ادامه داد: این مجلس علاوه بر وظیفه اصلی قانون‌گذاری حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد. برای مثال رای اعتماد به وزرا، تصویب لایحه بودجه کشور، تصویب عهدنامه و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی تماماً جزء اموری است که برعهده مجلس قرار دارد و مجلسیان می‌توانند با تصویب طرح‌ها و لوایح کارگشا، مشکلات کشور را حل کنند و با نظارت موثر بر قوه مجریه، در مسائل اقتصادی و اجتماعی نقش مفیدی داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته در مجلس فعلی هم الحمداللّه افراد متعهدی حضور دارند که زحماتشان قابل تقدیر است اما نمایندگان این مجلس آن طوری که انتظار می‌رفت عملکرد ایده‌آل و مطلوب نداشتند و روی هم رفته آن طور که از نظرات مردم برمی‌آید مجلس این دوره ایده‌‌آل نبوده است؛ البته در مجلس هر دوره ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد اما مجلس فعلی نتوانست در حل مشکلات مردم نقش موثری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: سرلیستی قالیباف به طور جدی مطرح است/ درد اصلاح‌طلبان درد مردم نیست


آیت‌اللّه شبستری خطاب به مردم گفت: امیدواریم که در این دوره انتخابات، مردم آگاه به طور گسترده شرکت کنند و نگویند که شرکت ما دیگر لزومی ندارد؛ زیرا طبق فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آرایی که به صندوق ریخته می‌شود به منزله گلوله‌هایی است که بر قلب استکبار جهانی زده می‌شود و هرقدر که مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند دشمن بیشتر ناامید می‎شود و نمایندگان هم با دلگرمی بیشتری مشغول فعالیت می‌شوند. بنابراین مردم باید در انتخاب نمایندگان هوشیاری بیشتری به خرج دهند و با انتخاب افراد متخصص، کارآمد، متدین و ولایتمدار بتوانند گامی در مسیر حل مشکلات کشور بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار