نمایشگاه بزرگ ناشران کتاب ایران در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هجدمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران از ۷ دی در کرمان برگزار می‌شود.

نمایشگاه بزرگ ناشران کتاب ایران در کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان که در اتاق جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی در استان کرمان است که با گذشت ۱۸ دوره، تبدیل به مطالبه شده و مردم و مخاطبان کرمانی توقع دارند این رویداد هر سال برگزار شود.

او افزود: علی رغم وجود مشکلات، هجدمین نمایشگاه ناشران ایران ۷ تا ۱۳ دی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی جنوبشرق واقع در جاده باغین کرمان از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰ با شعار کتاب یعنی زندگی برای بازدید عموم دایر است.

علیزاده با بیان اینکه این نمایشگاه ساعت ۱۰ روز شنبه افتتاح می‌شود، بیان داشت: نمایشگاه مجموعه کاملی از رخداد‌های بزرگ فرهنگی است که با حضور اصحاب فرهنگ، هنر، اساتید و موثرترین افرادفرهنگی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی، شهر کرمان با چشم انداز ۱۴۰۰ به عنوان کرمان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است از این جهت این نمایشگاه‌ها برای ما حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: برگزاری نمایشگاه در استان کرمان به علت گستردگی و تعداد جامعه دانشگاهی و فرهنگی نقطه قوتی است.

او با بیان اینکه در نمایشگاه امسال چند اتفاق خوب رخ داده است، گفت: در این دوره از نمایشگاه، بخش فروش کتاب و رسانه‌های دیجیتال، بخش کتاب‌های خارجی و بین المللی و بیانیه گام دوم در قالب آثار هنری در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

علیزاده با بیان اینکه این نمایشگاه دارای ۳۶۰ غرفه است، افزود: امسال در این نمایشگاه حدود ۶۱۳ ناشر ثبت نام کردند که ۲۱۷ ناشر به صورت مستقل و ۱۱۴ ناشر به صورت نمایندگی حضور دارند.

او بیان داشت: ۸۸ هزار و ۱۳۰ عنوان کتاب در قالب ۷۰۰ هزار جلد کتاب ارائه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در این نمایشگاه ۱۴ غرفه مختص بخش بین الملل و ناشر خارجی است که ۹ ناشر از ۸۶ کشور با ۱۱ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب حضور دارند.

او افزود: در بخش دیجیتال ۱۵ غرفه وجود دارد که هنوز عناوین آن مشخص نشده است.

علیزاده به بخش جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم در قالب عکس در و ۲ تا ۳ غرفه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از این برنامه‌ها است.

او یکی از شرایط اسثنایی امسال را همراهی ۱۸ کتابفروشی و ناشر کرمانی به عنوان یار و همراه نمایشگاه عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می‌توانند بن‌های نمایشگاه را از محل نمایشگاه و کتابفروشی‌های منتخب دریافت کنند که این بن‌ها یک هفته در نمایشگاه و ۳ هفته در کتابفروشی‌های منتخب قابل استفاده هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۶۵۰ میلیون تومان بن خرید توزیع می‌شود که ۲۰ درصد آن یارانه است؛ بنابراین، ۱۳۰ میلیون تومان این بن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

او شب‌های فرهنگی در قالب تور کتاب گردی با حضور شهرستان ها، جلسات نقد و بررسی، رونمایی از کتاب و امضای کتاب را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.
انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار