آیت الله حاج سید محمد مهدی موسوی خلخالی درگذشت/ تدفین پیکر ایشان در حرم رضوی

آیت‌الله سید مهدی موسوی خلخالی، بزرگ خاندان موسوی خلخالی، شامگاه شنبه ۳۰ آذر ماه در سن ۹۵ سالگی در مشهد مقدس به دیار باقی شتافت.

آیت الله حاج سید محمد مهدی موسوی خلخالی درگذشت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بیت مرحوم آیت الله موسوی خلخالی با صدور اطلاعیه‌ای  در گذشت این فقیه عالم و مجاهد را اعلام کرد.

ایشان از اساتید برجسته فقه و اصول حوزه علمیه مشهد مقدس و از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی خویی بوده و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر در آورد.

فقه الشیعه، حاکمیت در اسلام، مدارک عروه الوثقی، اَلرِّضاع، اَلأَنفال، شریعت و حکومت، تحریف‌ناپذیری قرآن، ما یَجِبُ فیهِ الخُمس و چندین کتاب پیرامون مهدویت از جمله آثار این عالم بزرگوار به شمار می‌روند.

آیت‌الله خلخالی که از سال ۱۳۲۰ برای بهره‌گیری از حوزه غنی نجف اشرف به این شهر مقدس هجرت کرده بود همچنین در درس خارج فقه و اصول از محضر آیت‌الله العظمی حکیم، آیت‌الله شیخ حسین حلی و در درس فلسفه آیت‌الله شیخ صدرا بادکوبه‌ای شرکت داشته است.

آیت‌الله خلخالی در سال ۱۳۳۹ به تهران بازگشته و در طی چهل و پنج سال، ابتدا سالیانی به تدریس سطوح عالی حوزه شامل رسائل، مکاسب و کفایه پرداخت و پس از آن، کرسی درس خارج فقه و اصول را برپا کرد.

ایشان از سال ۱۳۸۵ به مشهد مقدس هجرت و یکی از دروس پر رونق این حوزه را بر پا داشت.

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی فردا دوشنبه دوم دی ساعت ۹ صبح از مقابل مهدیه واقع در خیابان تهران به سمت حرم مطهر برگزار خواهد شد.
آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی بر پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی نماز خواهد خواند، همچنین پیکر مطهر ایشان نیز در حرم علی بن موسی الرضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد.
بیشتر بخوانید:آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته در میان علمای خراسان بود

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
روحشان شاد یادشان گرامی
Germany
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
روحشان با اجداد طاهرینشان محشور باد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
روحشون شاد