معاون وزیر نیرو:

یک سوم بودجه برای اجرای طرح فاضلاب متعلق به آبادان است

معاون وزیر نیرو سهم شهرستان آبادان از بودجه اختصاص یافته برای اجرای طرح فاضلاب خوزستان را یک سوم اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو امروز، یکشنبه یکم دی ماه در حاشیه بازدید از مناطق بحرانی و آبگرفته آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: از یکهزار کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان، ۲۸۰ کیلومتر آن به بازسازی و ۲۰۰ کیلومتر نیز به ایجاد شبکه جدید نیاز دارد.

او بیان داشت: از ابتدای سال ۹۸، ۴ هزار میلیارد ریال پروژه برای شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر تعریف شده و برای تکمیل آن حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پول نیاز است و متناسب با تخیصص اعتبار در خصوص آن اقدام خواهد شد.

جانباز با اشاره به بارش‌ سیل‌آسای هفته گذشته در خوزستان اظهار کرد: شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر فاقد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است و شبکه فاضلاب نیز با حجم بارش اخیر همخوانی ندارد که نتیجه آن آبگیری خیابان‌ها و معابر شهرها شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به جای شبکه آب‌های سطحی به ناچار شبکه فاضلاب که برای این منظور طراحی و تکمیل نشده بود تخلیه حجم بالای آب باران را انجام داد.

معاون وزیر نیرو درخصوص تامین آب آشامیدنی سالم در آبادان افزود: بخش زیادی از این شهرستان به لحاظ پایداری آب شرایط مطلوبی دارد یعنی با ۲ خط مجزا آب این منطقه را تامین می کنیم.

حمیدرضا جانباز گفت: وزارت نیرو از سال‌های گذشته آب شیرین‌کن‌هایی را در این شهر احداث که تعدادی از آن‌ها در مدار بهره‌برداری قرار دارد و احداث هفت ایستگاه بزرگ آب شیرین کن نیز در مرحله مناقصه است.

او گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز سرعت این پروژه‌ها کاهش یافته است.

بارندگی شدید دوشنبه گذشته در خوزستان موجب آبگرفتگی در چندین شهر این استان به ویژه اهواز، آبادان ، کارون و خرمشهر شد.در فاصله چند ساعت ۱۱۲،۵ میلیمتر بارندگی در آبادان و ۷۳،۹ میلیمتر بارندگی در اهواز و کارون ثبت شد که به دلیل نبود کشش شبکه فاضلاب ، آب های سطحی به مدت چند روز در برخی مناطق این شهرها باقی ماند که هنوز برخی از مناطق دچار آبگرفتگی هستند.


بیشتر بخوانید:تخصیص اعتبار محل صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.