استاندار قم ؛

الگوی کشت در قم با وجود کمبود شدید منابع آبی، مسأله بسیار مهمی است/تدوین برنامه جامع مدیریت آب قم

سرمست گفت:الگوی کشت در قم باید متناسب با شرایط اقلیمی و در راستای سازگاری با کم‌آبی بوده و این بخش همکاری لازم را برای احیا و تعادل بخشی به منابع آبی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم یکشنبه‌شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت: در تدوین برنامه جامع مدیریت آب باید به تأمین منابع و استفاده از پساب به‌صورت جدی پرداخته‌شده و دیدگاه‌های همه بخش‌ها ازجمله محیط‌زیست و منابع طبیعی لحاظ شود.

استاندار قم الگوی کشت در این استان را باوجود کمبود شدید منابع آبی، مسأله بسیار مهمی دانست وافزود: الگوی کشت در قم باید متناسب با شرایط اقلیمی و در راستای سازگاری با کم‌آبی بوده و این بخش همکاری لازم را برای احیا و تعادل بخشی به منابع آبی داشته باشند.

او در پایان خواستار تدوین برنامه مشخص برای منابع آب جایگزین در استان قم شد و گفت: سرشاخه‌های دز منبع خوبی برای تأمین آب شرب استان بوده، اما باید منابع جایگزین آب در شرایط بحرانی و اضطراری با لحاظ ضوابط امنیتی و پدافندی فراهم شود.

سرمست بابیان این‌که مدیریت آب در یک دستگاه اجرایی و حتی یک استان متمرکز نشده است،عنوان کرد: باید برنامه کوتاه‌مدت تا سال ۱۴۰۰ منطبق با برنامه ششم توسعه و برنامه بلندمدت تا سال ۱۴۰۵ منطبق با برنامه هفتم تدوین شود.

محسن بهشتی ادامه داد: امروز همه مدیران وضعیت کمبود شدید منابع آبی و خشک‌سالی در قم را می‌دانند، اما بازهم بر خواسته‌های بخشی و دستگاهی خود برای دریافت آب بیشتر اصرار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز گفت: متأسفانه در دو دهه گذشته نسبت به منابع آبی بی‌تفاوت بودیم و هر صنعتی را با هر قیمتی به قم آوردیم.

او در ادامه افزود: چه کسی تا چند سال گذشته باور می‌کرد شهر قم به دلیل آلودگی هوا تعطیل شود، اما امروز آن‌همه کم‌توجهی و بی‌تفاوتی، کار را به‌جایی رسانده که چندین روز دانش آموزان خانه‌نشین می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار قم بابیان اینکه بارندگی ابتدای امسال یک اتفاق خوب بود که امیدواریم تکرار شود،یادآورشد: نباید به این اتفاق دل‌خوش کنیم و همه مردم و مسئولان باید برای مقابله با کم‌آبی و کاهش مصرف در بخش‌های مختلف همراهی و همکاری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار