خسروی وفا: ورزشکاران پارالمپیکی مهاجرت نکردند/ کاروان ورزشی باکیفیت به توکیو اعزام می‌شوند

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران پارالمپیکی تاکنون مهاجرت نکرده اند و در آینده نیز شاهد این موضوع نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در حاشیه مجمع کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: مشکلی برای کار کردن با اساسنامه فعلی نداریم، اما اشکالات حقوقی برمبنای الزامات کمیته بین المللی پارالمپیک وجود داشت به همین علت اصلاحاتی در اساسنامه ایجاد کردیم.

او درباره مهاجرت برخی ورزشکاران معلول به منظور رقابت برای کشور‌های دیگر بیان کرد: ورزشکاران پارالمپیکی چنین اقدامی تاکنون نداشتند و در آینده نیزشاهد مهاجرت ورزشکاران معلول نخواهیم بود. به نظرم در هیچ جای دنیا به اندازه ما به ورزشکاران پاداش و حقوق نمی‌دهد. به هر حال  تا امروز همه حقوق ورزشکاران و فدراسیون‌ها پرداخت شده است. تنها کشوری هستیم که اعزام‌های ما با پرواز چارتر صورت می‌گیرد. علاوه بر این چند وقت پیش  در مجمع کمیته بین‌المللی پارالمپیک به علت فراهم کردن شرایط مناسب برای ورزشکاران از ما تقدیر شد. به هر حال در کمیته ملی پارالمپیک هیچ مشکل مالی نداریم و از ابتدای سال تمام حقوق‌ها پرداخت شده است، اما هنوز کمیته ملی المپیک در این زمینه مشکل دارد.

خسروی وفا: ورزشکاران پارالمپیکی مهاجرت نکردند/ ورزشکاران شانس کسب مدال به توکیو اعزام می شوند

خسروی وفا درباره مشکلات مالی و اینکه قرار است کار گروهی ایجاد شود و ذی حساب‌ها گفتند این مسئله تا پایان سال حل می‌شود، گفت: مسائل مالی کمیته ملی المپیک که در سال ۹۵ تصویب شد یک مقدار مشکلات قانونی دارد و تصویب مسائل مالی نیاز به گذراندن مراحل اداری دارد و ذی الحساب‌ها قول دادند که تا پایان سال این کار انجام شود. کمیته ملی المپیک تسویه حساب‌های گذشته را برای دستگاه‌های حسابرسی امروز ارسال کرد. در مجمع امروز هم تاکید شد که صورت حساب‌ها تا پایان سال کامل شود. در مجموع اشکالات قانونی وجود دارد که باید رفع شود که این موضوع از اختیارات پارالمپیک خارج است و زمان هم می‌برد. در مجموع جمع بندی مالی کمیته ملی پارالمپیک مطلوب بود.  

کمیسیون تلفیق مجلس بودجه پارالمپیک اصلاح کند 

او درباره اینکه  بودجه اختصاص داده شده  ۳۰ میلیارد تومانی به کمیته ملی المپیک و اینکه این مبلغ به  کمیته پارالمپیک اختصاص داده نشده است، اظهار کرد:این سئوال را نباید از من بپرسید و کسانی که این بودجه را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دادند باید پاسخ بدهند. به نظرم این بودجه زیادی برای کمیته ملی المپیک نیست. ما به این موضوع اعتراض کردیم و امیدواریم در کمیسیون تلفیق مجلس این موضوع اصلاح شود.  البته دوست نداریم که از اعتبارات کمیته ملی المپیک کسر کنند و به ما بدهند. به نظرم از اعتبارات بودجه ۲۰۲۰ المپیک باید مبلغی را برای پارالمپیک در نظر بگیرند. از ظرفیت‌های دولت و مجلس در خیلی از کشور‌ها استفاده می‌شود و ما هم بهترین حمایت‌ها را از ورزشکارانمان می‌کنیم و بالاترین نشان کمیته بین‌المللی پارالمپیک را به ایران دادند.

خسروی‌وفا درباره  انتقاد صمیمی به افت رشته‌های ورزشی واگذار شده به فدراسیون‌ها گفت: صمیمی عضو این کارگروه بوده و مصوبه را امضا کرده است. در تمام دنیا تصویب شده که تفاوتی بین رشته‌های افراد سالم و معلولین وجود نداشته باشد. این اتفاق در همه جهان بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته و باعث می‌شود با این اقدام از ظرفیت‌های فدراسیون‌های ورزشی هم استفاده کنند. طبق برنامه انتقال ۴ رشته دیگر در ماه‌های پیش رو انجام می‌شود. اگر من مسئولیت در فدراسیون جانبازان و معلولین داشته باشم و کارم را درست انجام ندهم، باید چکار کنیم؟ دستگاه‌های نظارتی باید کم و کاستی‌ها را بررسی کنند وهر کسی که خوب کار نکرد، باید بازخواست شود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره اینکه  قرار است بار دیگر اردوی تیم‌های ملی زیر نظر پارالمپیک برگزار شود، گفت: به فدراسیون‌ها اعلام کردیم اگر نمی‌توانند اردو‌های خود را با استاندارد‌های لازم برگزار کنند، این کار را به پارالمپیک واگذار کنند که چند فدراسیون این کار را انجام داده‌اند.

خسروی وفا: ورزشکاران پارالمپیکی مهاجرت نکردند/ ورزشکاران شانس کسب مدال به توکیو اعزام می شوند

خسروی‌وفا درباره انتخابات فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: به هر حال قابل پیش بینی نیست که چه کسی انتخاب خواهد شد. تا کنون در فضای ورزش جانبازان و معلولین مسائل حاشیه‌ای نداشتیم و امیدوارم در آینده هم با اتفاقات بد مواجه نشویم.

 کاروان ورزشی با کیفیت  به پارالمپیک اعزام می شود  

او درباره تعداد سهمیه‌ها و اعزام کیفی کاروان ایران به توکیو ۲۰۲۰ بیان کرد: اعزام کیفی کاروان ورزشی مصوب ستاد اعزام بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰  است و فقط اخذ سهمیه برای اعزام کافی نیست. اگر قرار است اعزام صورت گیرد، باید ورزشکاران شانس کسب مدال داشته باشند. اعزام کاروان ورزشی کوچک، اما کیفی  به مسابقات پارالمپیک تصمیم خوبی است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی برای نزدیک شدن به شرایط توکیو در شهر‌های مناسب گفت: مصوبه ستاد این بوده که فدراسیون‌ها از اول مهرماه اردو‌های خود را به مناطقی که منطبق بر رطوبت ۹۰ درصدی  توکیو است انتقال بدهند، اما متاسفانه این اقدام انجام نشده است.

خسروی‌وفا درباره فروش ساختمان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در مشهد برای پرداخت بدهی‌ها خاطر نشان کرد: من مسئولیتی در این باره ندارم، اما به طور حتم مراحل قانونی پشت سر گذاشته شده و مصوبه هیئت رئیسه را داشته‌اند. به هر حال این سئوالات باید از مسئولان فدراسیون بپرسید.


بیشتر بخوانید: مروری بر افتخارآفرینی مدال آوران ایرانی پارالمپیک ریو


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار