رحمانی در پاسخ به سوال نماینده تهران:

خودرو‌های قدیمی بعد از انجام تعهدات از رده خارج می‌شوند/ کارگران اخراج شده شرکت‌های قطعه سازی به کار بازگشته‌اند

وزیر صنعت گفت: خودرو‌های قدیمی مانند چندین مدل پراید و پژو ۴۰۵ بعد از اتمام تعهدات از رده خارج خواهند شد.

خودرو‌های قدیمی بعد از انجام تعهدات از رده خارج می‌شوند / کارگران اخراج شده شرکت‌های قطعه سازی به کار بازگشته‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان پاسخ به سوال سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق خریداران خودرو اظهار کرد: یکی از چالش‌های کنونی دولتی بودن صنعت خودروسازی است در حالیکه از لحاظ نظام تجارت این صنعت دولتی نیست و تنها در بخش‌هایی مدیریت آن به دست دولت است که البته با برخی مجوز‌ها و استفاده از تجارب به دنبال حل این موضوع هستیم.

او افزود: گاهی در شرایط عادی برخی پارامتر‌ها بر افزایش قیمت مؤثر هستند چنانچه در شرایط عادی حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو جهت مصرف واقعی تولید می‌شود که این میزان در شرایط سخت اقتصادی به زیر یک میلیون خودرو رسیده است.

وزیر صنعت ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌ها به ویژه در حوزه ارز قیمت قرارداد‌ها نیز افزایش یافت، اما تمام عملکرد بر اساس قیمت قبلی بوده و دستگاه‌های نظارتی نیز بر این امر صحه گذاشته‌اند تا عدالت و حقوق مردم رعایت شود.

رحمانی با اشاره به ثبت نام خرید خودرو بیان کرد: پیش از این پیش فروش خودرو بر اساس کد ملی نبود، اما بعد از راه‌اندازی سامانه ۲ خودروسازی به یکدیگر متصل شدند و اکنون افراد تنها بر اساس کد ملی می‌توانند اقدام به خرید کنند و در این شرایط خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی می‌رسد، اما اگر تخلفی وجود داشته باشد با آن برخورد خواهیم کرد.

وزیر صنعت درباره تولید خودرو‌های یورو ۴ اظهار کرد: خروج خودرو‌های قدیمی از خط تولید در دستور کار قرار دارد که بر این اساس چند مدل پراید و پژو ۴۰۵ بعد از اتمام تعهدات که از پیش فروش سال ۹۶ باقی مانده از رده خارج می‌شود.

او با اشاره به اخراج کارگران شرکت‌های قطعه سازی اظهار کرد: این مسئله به آذر سال گذشته بازمی‌گردد که در حال حاضر این افراد به کار بازگشته‌اند و حتی جذب جدید نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار