۲ عضو کانون پرورش فکری زنجان قهرمان جهان شدند

علیرضا نوری مدیر کل کانون استان زنجان در خبری گفت: ۲ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان، قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات Pama ۲۰۱۹ در کشور تایلند شدند.

۲ عضو کانون پرورش فکری زنجان قهرمان جهان شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه در تایلند، گفت: «سارا امینی» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ و «آریا مهدیلو» عضو مرکز علمی‌فرهنگی علوم و نجوم، امسال با مشارکت موسسه کودکان هوشمند زنجان در مسابقات بین‌المللی چرتکه رقابت کردند و  موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صد‌ها سال قبل برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می‌شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.

از جمله مزایای یادگیری چرتکه توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن کودکان و نوجوانان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل می‌باشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.