کمک ۵ میلیون دلاری روسیه به کره شمالی

وزارت خارجه کره شمالی پیشنهاد روسیه مبنی بر اهدای ۴/۸ میلیون دلار به پیونگ‌یانگ را به منظور ارتقای وضع سلامت کودکان پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی «ان‌کی نیوز» در گزارشی  نوشت روسیه از طریق یونیسف حدود پنج میلیون دلار به کره شمالی، که تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، پرداخت خواهد کرد. 

این پایگاه اینترنتی به نقل از سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ افزود: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کره شمالی روز چهارشنبه به طور رسمی پیشنهاد روسیه مبنی بر اهدای ۴/۸ میلیون دلار به این کشور را به منظور ارتقای وضع سلامت کودکان پذیرفت. 

به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، این پول مجموع کمک‌های مالی روسیه در سال ۲۰۱۹ از طریق نهاد‌های سازمان ملل را به بیش از ۹/۷ میلیون دلار می‌رساند.

این رقم شامل کمک‌های غذایی و دیگر روسیه به کره شمالی نمی‌شود. روسیه امسال با کمک برنامه جهانی غذا، به کرات محموله‌های چند هزار تنی گندم به کره شمالی ارسال کرده است.

کره جنوبی هم تلاش کرده است از طریق برنامه جهانی غذا، ۵۰ هزار تن برنج به کره شمالی اهدا کند، اما پیونگ‌یانگ همچنان از قبول آن خودداری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار