معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد؛

کلاهبرداری از کشاورز همدانی با خرید بار هندوانه و سیب زمینی

سرهنگ تقی پور از دستگیری فردی خبر داد که با هویت جعلی و با خرید هندوانه و سیب زمینی از کشاورز همدانی کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار با هویت جعلی خبر داد و گفت: ۲۶ آذر ماه پرونده‌ای از شعبه ۴ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ نیابت تهران با موضوع کلاهبرداری به پلیس آگاهی ارجاع و به منظور رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: در گام نخست تحقیقات کارآگاهان به بازجویی از شاکی پرداختند که وی اظهار داشت: من در گل تپه همدان به کار باغداری مشغولم و مدت‌ها میوه و سایر محصولات کشاورزی را به تهران ارسال می‌‌کردم. این بار نیز فردی از تهران با من تماس گرفت و سفارش ۳ کامیون سیب زمینی و ۳ کامیون هندوانه داد و من هم ارسال کردم. در میدان میوه و بار، رانندگان بار را تحویل مشتری می‌دهند و او هم پس از فروش بار ناگهان ناپدید می‌شود و من بعد از این قضیه متوجه شدم او با هویت جعلی اقدام به سفارش بار کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی افزود: با توجه به اظهارات شاکی از رانندگانی که بار را تحویل مشتری دادند نیز بازجویی به عمل آمد که یکی از آن‌ها ابراز داشت چهره مشتری آشنا بود و فکر می‌کنم ما قبلا به نام دیگری به او بار تحویل داده بودیم. با توجه به این نکته تصاویر افراد مختلفی که شاکی با آن‌ها در معامله بود به رانندگان نشان داده شد و کارآگاهان متوجه شدند هویت واقعی متهم نصیر ۲۹ ساله و از بارفروشان میدان میوه و تره بار است.

سرهنگ تقی پور در ادامه گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده کارآگاهان به محل کار متهم مراجعه و نسبت به دستگیری وی اقدام کردند. متهم در بدو ورود به پلیس آگاهی صریحا به بزه انتسابی اعتراف کرد و اتهام کلاهبرداری از شاکی را پذیرفت و اظهار داشت: شاکی را از مدت‌ها قبل می‌شناختم و با او مراودات مالی داشتم، چون می‌دانستم بار را رانندگان برای تحویل می‌آورند تلفنی خود را با نام ساختگی به فروشنده معرفی کردم و سفارش بار دادم و بعد از فروش بار متواری شدم و فکرش را نمی‌کردم ممکن است یکی از رانندگان چهره مرا به خاطر داشته باشد.

کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: ارزش ریالی بار هندوانه و سیب زمینی مالباخته ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده و متهم با دستور بازپرس شعبه ۴ دادسرای ناحیه ۲۳ نیابت تهران به منظور رسیدگی قضائی به شهرستان گل تپه همدان اعزام شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، کلاهبرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
پوستش را قلفتی بکنید ..
رحم به این کلاهبردارها نکنید .
چند تا بفرستید هوا تا بقیه جرات نکنند .
در ضمن کشاورز هم چاره ای ندارد تا اعتماد نکند به پولش نمی رسد .