به‌منظور توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکار در بین حجاج؛

امضا تفاهم همکاری بین کمیته امداد استان کرمان و سازمان حج و زیارت

کمیته امداد استان کرمان و سازمان حج و زیارت استان به‌منظور توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین حجاج بیت‌الله الحرام تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

امضا تفاهم همکاری بین کمیته امداد استان کرمان و سازمان حج و زیارتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین حجاج بیت‌الله الحرام، ایجاد زمینه توجه به نیازمندان و ایتام در بین حجاج، جذب و هدفمندسازی کمک‌های حجاج شامل صدقه، نذورات و قربانی پس از بازگشت از حج به‌منظور کمک به ایتام و نیازمندان، اجرای طرح جذب کمک‌های مردمی از طریق کاروان‌ها، دفاتر زیارتی، حجاج و زائران بیت‌الله الحرام و عتبات عالیات را ازجمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه دانست .

او افزود: جمع‌آوری کمک به‌منظور تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و تأمین مسکن نیازمندان و حمایت از بیماران صعب‌العلاج و تفاهم و تعامل با زائران برای همکاری مستمر با کمیته امداد استان کرمان از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

او تصریح کرد: در اولویت قرار دادن کمک‌های جمع‌آوری‌شده به نیازمندان واقعی با همفکری و همکاری حج و زیارت، هماهنگی برای حضور عاملان برای جمع‌آوری کمک‌ها و ثبت‌نام از زائران در طرح‌های اجرایی توسعه مشارکت‌های مردمی و استقبال از بدرقه حجاج هنگام خروج از کشور و نیز هنگام برگشت از سفر معنوی حج در محل فرودگاه کرمان ازجمله تعهدات کمیته امداد استان کرمان در قالب امضای این تفاهم‌نامه است.

صادقی بیان داشت: مشارکت در جذب حامی برای فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت در قالب طرح هر کارمند حامی یک یتیم، جمع‌آوری کمک‌ها، نذورات و صدقات حجاج بیت‌الله الحرام در مدینه منوره و مکه مکرمه و تحویل این کمک‌ها به کمیته امداد استان کرمان و مکاتبه با مدیران و روسای کاروان‌ها و دفاتر زیارتی در استان به‌منظور ترغیب آن‌ها برای معرفی زائران برای شرکت در طرح‌های توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز ازجمله تعهدات سازمان حج و زیارت استان کرمان در قالب امضای این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال بین یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به نمایندگی از این نهاد و محمود عرب نژاد، رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان به نمایندگی از این سازمان امضاء شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار