از رمز یکبار مصرف تا آلودگی هوا و تعطیلی مدارس/ پربازدیدترین‌های هفته از دید مردم

در مطلب زیر مقاله‌ها، هشتگ‌ها و کلمه‌های پربازدیدی که مردم آن را در فضای مجازی جستجو و دنبال کرده اند را برای شما جمع آوری کرده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این هفته  هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را باهم مرور می‌کنیم.

۷ مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

آلودگی هوا: آلودگی هوا در کلان شهر‌های کشور که منجر به تعطیلی مدارس شده بود، دغدغه اصلی مردم بوده و برای این که درباره آن بیشتر بدانند به سراغ ویکی پدیا رفته اند.
شب یلدا: شب یَلدا یا شب چلّه هم در حالی سپری شد که بسیاری از مردم برای دانستن پیشینه و رسوم آن به جست وجو پرداختند.

حافظ: نام این شاعر پرآوازه هم به دلیل شب یلدا در فهرست پربازدید‌ها قرار گرفته است.

کشتی سانچی: حدود دو سال از حادثه سانچی می‌گذرد، اما به تازگی فایل صوتی از این نفتکش منتشر شده که مربوط به لحظات برخورد شناور با کشتی چینی است. در این گفتگو‌ها مشخص است که تلاش افسران مثمر نبوده و برخورد انفجاری رخ داده است.

رمز یک بار مصرف: قرار بود رمز‌های دوم ایستا از ابتدای دی ماه متوقف شود و مردم خرید‌ها و جابه جایی پول از طریق اینترنت را فقط با رمز‌های یک بار مصرف انجام دهند البته به دلایلی این طرح با دو هفته تاخیر انجام می‌شود.

سهام عدالت: بعد از صحبت‌های رئیس کل سازمان خصوصی سازی مبنی بر این که در اسفند سود سهام عدالت پرداخت می‌شود، بسیاری برای این که بدانند این سود به چه کسانی پرداخت می‌شود، به سراغ ویکی پدیا رفتند.
در میان پربازدید‌های این هفته همچنان یک مقاله غیر اخلاقی وجود دارد.

۷ هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه

یکی از هشتگ‌هایی که طی دو هفته گذشته در فهرست داغ‌های هفته قرار دارد هشتگی است که عمدتا از خارج و توسط طرفداران ربع پهلوی درباره حوادث آبان ماه و چهلم کشته‌های این اغتشاشات مطرح شده است.

عاقبت_غرب گرایی: بسیاری از کاربران در روز‌های گذشته با یادآوری وعده‌های دروغین غربی‌ها و نمایش چهره واقعی و بدون روتوش غرب، این دو هشتگ را داغ کردند.

شب_یلدا: کاربران با بازنشر اشعاری متناسب با یلدا و با داغ کردن هشتگ #یلدا دلنوشته‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

#ایران: از هشتگ‌هایی است که مورد استفاده همه ایرانی هاست و در برهه‌های مختلفی داغ می‌شود.

۷ واژه فارسی پرجست وجو در گوگل

فردا تعطیل است؟: این روز‌ها آن قدر مدارس تعطیل شده است که باید روز‌هایی که مدرسه باز است اطلاع رسانی شود و به عبارتی دایر بودن مدارس به موردی عجیب تبدیل شده است.

فال حافظ: خب مسلما تفال به خواجه شیراز، از مهم‌ترین رسم‌های شب یلداست و بسیاری که دیوان حافظ در دسترس شان نبوده با استفاده از اینترنت فال حافظ گرفتند.

آلودگی هوای تهران: بسیاری برای دانستن آخرین وضعیت هوای تهران که این روز‌ها با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند، این واژه‌ها را جست وجو کردند.

جدول رده بندی لیگ: تب مسابقات لیگ برتر فوتبال در هفته گذشته و در پایان نیم فصل بالا بود. طرفدار هر تیم فوتبالی که باشید برای تان مهم است آن تیم در کجای جدول لیگ برتر قرار دارد پس دیدن این واژه‌ها در میان پرجست وجوترین‌های هفته شوکه کننده نبود.

برنامه کودک: شاید حضور واژه برنامه کودک در این فهرست کمی عجیب باشد، ولی این احتمال وجود دارد که بزرگ تر‌ها برای این که بچه‌ها در این روز‌هایی که به مدرسه نمی‌روند وقتشان پر شود، از طریق اینترنت به دنبال برنامه مخصوص برای آن‌ها بوده اند.

آهنگ شاد: خب این هفته به نظر می‌رسد بسیاری از جست وجو‌ها درخصوص شب یلدا و جست وجوی آهنگ‌های شاد هم برای ساختن شبی شاد در کنار خانواده بوده است.

هانی کرده: از اوباش بنام تهران بود که چندین بار توسط پلیس دستگیر شده بود. او در یک درگیری خیابانی در دوشنبه شب کشته شده است. پیش از این هم شایعاتی مبنی بر دست داشتن هانی کرده در قتل وحید مرادی دست به دست می‌شد که بعد‌ها تکذیب شد.

۷ پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی

۱. گل اول پرسپولیس به شهرداری ماهشهر
۶.۴۱ میلیون بازدید در ۷۴۸ کانال، تاریخ انتشار: ۲۱/۱۰،
۲. اضافه شدن ۱۰ مناسبت جدید به تقویم کشور
۳.۰۳ میلیون بازدید در ۵۵۰ کانال، تاریخ انتشار: ۳/۱۰،
۳. هانی کُرده از لات‌های معروف کشته شد
۳.۰۰ میلیون بازدید در ۵۰۷ کانال، تاریخ انتشار: ۳/۱۰،
۴. سهمیه بنزین دی ماه واریز شد
۲.۹۶ میلیون بازدید در ۴۵۴ کانال، تاریخ انتشار: ۱/۱۰،
۵. ابطال کارت سوخت خودرو‌های فاقد بیمه
۲.۹۵ میلیون بازدید در ۱۴۲۱ کانال، تاریخ انتشار ۳/۱۰،
۶. مدارس ابتدایی استان البرز تعطیل شد
۲.۹۰ میلیون بازدید در ۸۴۲ کانال، تاریخ انتشار: ۱/۱۰،
۷. نمایی از تهران غرق در دود
۲.۸۰ میلیون بازدید در ۴۶۸ کانال، تاریخ انتشار: ۲/۱۰

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار