وقتی ترامپ نگران مردم سوریه در ادلب می‌شود

ترامپ در حالی بزعم خود از مردم ادلب دفاع می‌کند که چند روز پیش با امضای قانون معروف به سزار مقرر کرد هر گونه کمک به سوریه از سوی هر کشوری مشمول تحریم آمریکا خواهد بود.

وقتی ترامپ نگران مردم سوریه در ادلب می‌شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترامپ در توئیتی مدعی شده روسیه، سوریه و ایران در ادلب دارند هزاران غیرنظامی بی گناه را می‌کشند و ترکیه سخت در تلاش است تا این کشتار را متوقف کند.

تحلیل:

- اینکه ترامپ جمعیت ۳ میلیونی ادلب را هزاران تن معرفی می‌کند حکایت از عدم آگاهی او به عمق فاجعه‌ای است که در این منطقه سوری در جریان است. در عین حال متهم کردن سه کشور سوریه، روسیه و ایران که از ابتدا اصرار به پاکسازی ادلب از تروریست‌ها داشته و دارند و البته حمایت از ترکیه که در واقع یکی از موانع اساسی آزادی ادلب است می‌تواند اشاره به مسائلی پشت پرده در مناسبات ترکیه و آمریکا داشته باشد که در آینده‌ای نه چندان دور از پرده برون خواهد افتاد. یادآوری معامله کشیش مسیحی آمریکایی در بند ترکیه و آزادی او در یک جلسه فرمایشی و در حالی که اردوغان این مساله را یکی از خطوط قرمز دولتش معرفی می‌کرد می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

- ترامپ در حالی بزعم خود از مردم ادلب دفاع می‌کند که چند روز پیش با امضای قانون معروف به سزار مقرر کرد هر گونه کمک به سوریه از سوی هر کشوری مشمول تحریم آمریکا خواهد بود و کمک‌ها به بازسازی سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

- ترامپ اصرار دارد منابع شمال شرق سوریه و بویژه انرژی و نفت این کشور را کماکان در دست داشته باشد و در عین حال اصرار دارد از فروغلطیدن ترکیه بشکل کامل در دامان روسیه جلوگیری کند و در عین حال ایران را از سوریه بیرون کند. بر این اساس اعلام حمایت‌هایی اینچنین از اردوغان و محکوم کردن سوریه ایران و روسیه به کشتار مردم در ادلب بجای محکوم کردن تروریست‌ها و پشتیبانان آن‌ها بنوعی تلاش برای جلب قلوب کسانی است که حاضرند در مقابل بقای خود در شمال سوریه بر حضور آمریکا در این منطقه مهر تأیید بزنند.

- اینکه آیا استمرار مساله اشغال ادلب این بار محل معامله آمریکا و ترکیه در ماجرای این روز‌های لیبی قرار گیرد یا نه را باید به انتظار نشست هر چند تحقق این مساله زیاد دور از انتظار نیست.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، ادلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار