کشف و ضبط ۴ هزار عدد قرص و کپسول غیر مجاز و غیر قابل مصرف در مهاباد

کارشناس مسئول نظارت بر دارو شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در طول ۹ ماهه اول امسال ۴ هزار عدد قرص دارو‌های گیاهی غیر مجاز در این شهرستان کشف و ضبط شد.

عبدالهی کارشناس مسئول نظارت بر دارو شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در پی اجرای طرح تشدید بازرسی از اماکن و فروشگاه‌های گیاهان دارویی و عطاری‌ها شبکه بهداشت و درمان و با همکاری اداره اصناف، اماکن و تعزیرات حکومتی ۴ هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز و غیر قابل مصرف در مهاباد با ارزش تقریبی ۳۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد و به زودی معدوم می‌شود.

او افزود: فروشندگان متخلف در فروشگاه گیاهان دارویی و عطاری‌ها خود اقدام به عرضه دارو‌های چاقی و لاغری شیمیایی و تقویت قوای جنسی، و مسکن‌های غیر مجاز و غیر قابل مصرف می‌کردند که عرضه و توزیع دارو‌ها و قرص‌های مورد نظر در این فروشگاه‌ها غیر قانونی بوده و مصرف آن‌ها می‌توانست سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

عبدالهی اضافه کرد: عطاری‌ها موظفند گیاهان دارویی را به صورت خشک و فله‌ای و یا عرقیات گیاهی بسته بندی شده و بهداشتی با ذکر نام گیاه دارویی نحوه و میزان مصرف تحویل بیمار دهند؛ و از فروش هر گونه دارو خودداری کنند.

او اظهار داشت: در طول ۹ ماه از تعداد ۲۰ عدد عطاری در شهرستان بازدید به عمل آمده که در برخی موارد در محل فروش دارو‌های گیاهی اقدام به انجام کار‌های مداخله در امر درمان شده است که با حضور ضابط قضایی محل فوق پلمب شده و با تشکیل پرونده برای افراد، متخلفین تحویل مراجع قضایی شده اند.

کارشناس مسئول نظارت بر دارو شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع داده و گیاهان دارویی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.