اردوغان: اجرای تمامی توافق‌های حاصل شده با لیبی را تضمین می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اعلام دوباره حمایت این کشور از دولت وفاق ملی لیبی گفت آنکارا اجرایی شدن تمامی توافق‌های حاصل شده با این دولت را تضمین می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی که دولت مشروع این کشور است حمایت می‌کند و اجرایی شدن تمامی توافق‌ها را با این دولت تضمین می‌نماید.

اردوغان تاکید کرد آخرین گام‌های آنکارا توطئه‌های صورت گرفته برای خارج کردن ترکیه از دریای مدیترانه را کاملا خنثی کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود گفت: «پروژه حذف ترکیه از منطقه مدیترانه با آخرین اقدامات ما خنثی شد.»

او در ادامه اضافه کرد: «با حمایت از دولت مشروع طرابلس، ترکیه اجرای تمامی بند‌های توافق‌ها با لیبی را تضمین می‌کند.»

اردوغان روز گذشته طرح اعزام سربازان به لیبی را به دفتر رئیس مجلس ترکیه ارائه داد و قرار است پنجشنبه در این خصوص در مجلس بحث و گفت‌وگو شود.

در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی که در طرابلس مستقر است دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند، ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

نیرو‌های تحت امر ژنرال حفتر که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، ۹ ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج هستند. از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است: دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر بوده و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و دیگری نیرو‌هایی که در شرق این کشور مستقر و تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار