احمدی در نشست خبری مطرح کرد؛

انتقاد از آئین‌نامه دولت درباره لایحه مبارزه با پولشویی

رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص گفت: برخلاف قانون، در آیین نامه دولت، لیست شورای امنیت سازمان ملل در کنار لیست شورای عالی امنیت ملی در موضوع مبارزه پولشویی قرار گرفته است.

علی احمدیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی احمدی رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری در تشریح سیاست‌های کلی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب گفت: در مهرماه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی قانونگذاری را ابلاغ کردند که لازم است این منشور تبدیل به یک گفتمان شود.

او افزود: امروز شاهد حیف و میل زیادی هستیم که میل‌ها همان اختلاس‌ها، و حیف‌ها تحت عناوین قانونی و اختیارات اجرایی است و باعث از بین رفتن بیت‌المال می‌شود.

احمدی با بیان اینکه گفتمان جدید قانونگذاری باید مبتنی بر گام دوم انقلاب باشد، تشریح کرد: اگر معتقدیم زاویه‌ای بین ارزش‌ها و عملکردها اتفاق افتاده است باید در گام دوم این زاویه ها را از بین ببریم و بهترین مؤلفه برای این کار تغییر رویکرد و گفتمان است.

رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص گفت: موج اول تهدید علیه انقلاب، تهدید امینیتی و مخالفت با شکل‌گیری انقلاب است که نیروهای انقلاب، هم آن را رفع کردند و هم انقلاب امروز در منطقه و جهان صاحب نظر است.

احمدی افزود: موج دوم تهدید جنگ تحمیلی است که روش اولیه جنگ کلاسیک بود تا مانند دوران اشکانیان زمین دهیم و زمان بخریم اما هم زمان و هم زمین را از دست دادیم.

او تاکید کرد: موج سوم تهدید اقتصادی است؛ که با توجه به شرایط موجود مدل‌های کلاسیک پاسخگو نیست و باید در رویه‌ها تجدیدنظر کنیم.

احمدی با انتقاد از آئین‌نامه داخلی دولت در خصوص لایحه مبارزه با پولشویی گفت: در قانون مصوب لیست شورای عالی امنیت ملی مدنظر قرار گرفته اما در آیین نامه دولت لیست شورای امنیت سازمان ملل هم در کنار آن قرار گرفته است و این اتفاقات در فرآیند سیاست‌ورزی و قانونگذاری خلل ایجاد می‌کند.

احمدی با اشاره به نامه دولت در مورد FATF، گفت: دولت ما در نامه‌ای که در مورد این لوایح به مجمع نوشته گفته است که برای حفظ همین شرایط موجود باید FATF را بپذیریم و این یعنی دولت هیچ استراتژی نسبت به پیوستن به این کنوانسیون‌ها ندارد.


رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نامه وزیر امور خارجه، تشریح کرد: ۳۷ توصیه از ۴۱ توصیه نیازی به تصویب مجلس ندارد و آیین‌نامه‌های آن هم اجرا شده و دو توصیه دیگر در مجلس به تصویب رسیده است و مجموعاً ۳۹ توصیه را اجرایی کردیم و الان سوال اینجاست که چه فایده ای اجرای این توصیه ها داشته است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار