محمد علی حدت، نقاش سوپراستار‌ها

نقاش و هنرمند اصفهانی گفت:در طول ۲۷ سال فعالیت هنری در حدود ۵۵۰ پوستر فیلم سینمایی و بازیگران را نقاشی کردم.

محمد علی حدت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،  گفت:در طول  ۲۷ سال فعالیت هنری در حدود ۵۵۰ پوستر فیلم سینمایی و بازیگران را نقاشی کردم.

او گفت: فارغ التحصیل هنرستان هنر‌های زیبای اصفهان هستم وافتخار شاگردی اساتیدی همچون استاد پورصفا و تاجمیر ریاحی را داشته ام.

نقاش و هنرمند اصفهانی افزود: استاد من طبیعت است و عشق من نقاشی است موضوعاتی که کار می‌کنم بر وفق حال خودم و شرایطی است که در مردم می‌بینم و تا الان ۵۷ سال است که نقاشی می‌کشم.

محمد علی حدت درباره ورود به دنیای سینما بیان کرد: بعد از دیپلم نوعی علاقه مندی به کار‌های تبلیغاتی سینمایی در من ایجاد شد همین موضوع باعث شد ۲۷ سال در حدود ۵۵۰ پوستر فیلم را نقاشی کنم.

او ادامه داد: بیشتر برای فیلم‌ها و تهیه کننده‌ها پوستر می‌کشیدم به طوری که هنر پیشه‌های نقش اول قبل از قرار داد قول اینکه من باید نقاشی آن‌ها را بکشم می‌گرفتند. در زمان‌های مختلف کنار سینما‌ها می‌ایستادم و به اینکه نظر مردم راجب به پوستر من چگونه است توجه میکردم که آیا نقاشی‌های من آن‌ها را جذب سینما کرده است یا خیر.

او اظهار کرد: در سال‌های بعد ترجیح دادم فضا‌های عشایری و سنتی را در فرم‌ها و فیگور‌های مورد نظرم به تصویر بکشم، کار پوستر را با گواش و آثار و نقاشی‌ها رابا رنگ و روغن می‌کشیدم.

نقاش و هنرمند اصفهانی افزود: در زندگی به دنبال جایزه گرفتن برای هیچ چیزی در زندگی ام نبودم و تنها جایزه من این بود که مردم آثار من را و پوستر‌های من رادوست داشته باشند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار