کسب رتبه نخست حضور گردشگران چینی در اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:آذر امسال ۷۵ هزار گردشگر چینی حداقل یک شب در اصفهان اقامت داشتند که این نشان دهنده کسب رتبه نخست حضور گردشگران چینی در اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با توجه به سیاستگذاری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت میراث فرهنگی و تشکیل کمیته جذب گردشگران چینی در اداره کل میراث فرهنگی این استان، نخستین بار در پنج سال گذشته با افزایش جذب گردشگران چینی هزاران نفر از چینی‌ها اصفهان را مقصد اصلی گردشگری خود قرار دادند.

فریدون الله یاری افزود: در بررسی آمار‌ها از شهریور امسال رشد تدریجی ورود گردشگران چینی به اصفهان در مقایسه با گردشگران دیگر کشور‌ها به ویژه گردشگران اروپایی حاصل شد که این موفقیت برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

او بر برخورداری از رشد صعودی آمار ورود گردشگران چینی در سه ماه پاییز امسال به اصفهان تاکید کرد و گفت: بطوریکه برای نخستین بار در یک دهه اخیر، آذر امسال ۷۵ هزار گردشگر چینی حداقل یک شب در اصفهان اقامت داشتند که این نشان دهنده کسب رتبه نخست حضور گردشگران چینی در اصفهان در مقایسه با دیگر گردشگران خارجی در آذرماه امسال است.

معماری باشکوه اسلامی ایرانی میراث جهانی یونسکو، پل‌های زیبای تاریخی، گنبد‌ها و مناره‌های زیبا و بازار‌های سنتی تحسین برانگیز و آثار تاریخی منحصر به فرد از عوامل مهم حضور گردشگران خارجی به اصفهان است.

تاکنون بیش از ۲۲ هزار جاذبه تاریخی و فرهنگی ارزشمند دراستان اصفهان شناسایی شده که هزار و ۷۶۵ اثر آن ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
بدبخت شدیم رفت
آخرین اخبار