‍ فعالیت ۱۷۷ شرکت کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۷۷ شرکت کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های قزوین، بوئین زهرا، آبیک و تاکستان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۷ شرکت کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در در شهرستان‌های قزوین، بوئین زهرا، آبیک و تاکستان فعال است، گفت: در واحد‌های کشت و صنعت زنجیره ارزش افزوده با ترکیب عملیات کشاورزی، صنعتی وخدماتی تمام مراحل تولید، نگهداری، فرآوری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات انجام می‌شود.

خمسه افزود: بزرگ بودن واحدتولیدی، جلوگیری از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ساختار سازماندهی شده و مدیریت رسمی و تخصصی، سطح اطلاعات و تکنولوژی بالای تولید، پیوند تولیدکشاورزی با صنایع پسین و پیشین در قالب زنجیره از ویژگی‌های عمده این واحد‌ها به شمار می‌روند.

او اضافه کرد: انجام عملیات زیربنایی، ارتقای راندمان آبیاری و بکارگیری ماشین‌آلات کشاورزی در کنار نظام تصمیم‌گیری کارآمد و کاربرد روش‌های نوین برای تولید، شناسنامه‌دارکردن و امکان پایش محصولات از مزرعه تا مصرف به گونه‌ای که امکان تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی با استفاده از سیستم‌های مدیریت کیفیت تحقق یابد، از نقاط قوت این واحد‌ها محسوب می‌شود.

خمسه گفت: یکی از مهم‌ترین اصول در توسعه کشاورزی ‍پایدار و ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد شرکت کشت و صنعت است.

استان قزوین دارای ۴۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.