پیش بینی برداشت ۶۰ هزار تُن پنبه وش از مزارع فارس

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۰ هزار تُن وش پنبه از مزارع فارس برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۶۰ هزار تُن پنبه وش از مزارع فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود ظهیری گفت: سطح زیر کشت پنبه در زمین‌های کشاورزی فارس ۱۹ هزار هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار تن پنبه وش از مزارع استان برداشت شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن پنبه (۶۵ درصد) از مزارع استان برداشت شده است، افزود: برداشت پنبه از نیمه اول آبان‌ماه آغاز شده است و تا اواخر دی‌ماه ادامه دارد.

به گفته معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، شهرستان‌های عمده پنبه‌خیز، لار داراب، فسا، زرین دشت، استهبان، سروستان، خنج و گراش است.

او ادامه داد: در حال حاضر استان فارس با استقرار ۶ کارخانه فرآوری فعال پنبه یکی از استان‌های پیشرو کشور در حوزه کشت و صنعت است و با توجه به اهمیت اشتغالزایی پنبه به دنبال معرفی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ایجاد و احداث صنایع وابسته به پنبه، صنایع نساجی و صنایع روغن کشی هستیم که امیدواریم در سال‌های آینده این امر محقق شود.

ظهیری تصریح کرد: استان فارس در کشت پنبه از نظر سطح رتبه دوم کشور و از نظر متوسط عملکرد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس پیرامون اهمیت کشت پنبه، گفت: پنبه یکی از محصولات راهبردی بخش کشاورزی است که تولید و فرآوری آن، اشتغال‌زایی و درآمد اقتصادی مناسبی به دنبال دارد.

ظهیریاظهار کرد: برداشت محصول پنبه در استان بیشتر به صورت دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار