فرمانده کل ارتش:

رزمایش مشترک یگان‌های نیروی زمینی ارتش

تمرینات تاکتیکی یگان‌های تیپ ۵۵ هوابرد، ۳۷ زرهی و مرکز آموزش علوم وفنون و در منطقه سیاخ دارنگون شیراز برگزار شد.

رزمایش مشترک یگان‌های نیروی زمینی ارتشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری تمرین تاکتیکی تیپ های ۵۵ هوابرد ، تیپ ۳۷ زرهی و مرکز آموزش علوم و فنون درمنطقه فارس گفت: تربیت نیروهای چند مهارته و یگان های چند منظوره از اولویت های ارتش است.

او افزود: نیروی زمینی ارتش به دنبال تربیت نیرو هایی بامهارت های مختلف و یگان های چند منظوره است و بخشی از این مهارت آموزی در این تمرین رزم زمینی به نمایش گذاشته شد.

سرلشکر موسوی ادامه داد: رسته های مختلف پیاده، هوابرد واکنش سریع و نیرو مخصوص در تمرین تاکتیکی در منطقه سیاخ دارنگون استان فارس بخشی از ظرفیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در این منطقه را به نمایش گذاشتند.

او ادامه داد: امروز شاهد نیروهای چند مهارته و یگان های چند منظوره هستیم و در میدان رزم این یگان ها و نیروها آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی را دارند حتی در شرایطی که تهدید دشمن متغیر باشد .

فرمانده کل ارتش گفت:این رزمایش نمایشگاهی از توانمندی ها و تولیدات داخلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

او ادامه داد: سلاح و تجهیزات مورد استفاده در ارتش جمهوری اسلامی ایران کاملا ایرانی و به روز هستند و ظرفیت های رزمی که در اختیار ارتش قرار دارد به صورت هدفمند مورد استفاده قرار میگیرند.

سرلشکر موسوی عملکرد نیروهای ارتش در استان فارس را درخشان ارزیابی کرد و افزود: این رزمایش حدنصاب جدیدی از حرکت و استفاده از ادوات نظامی را به نمایش گذاشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در حاشیه اجرای تمرین تاکتیکی گفت:سبک تمرینات نوین مراکز آموزشی و فرهنگی ، اقتباس شده از مسابقات بین المللی کشور‌های جهان است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به بومی شدن آموزش‌های رزمی با توجه شرایط جغرافیایی کشور، افزود: در این تمرینات، نوعی هماهنگی عملیاتی بین یگان‌های حاضر صورت گرفت .

او با بیان اینکه ویژگی مهم این تمرین تاکتیکی،آمادگی رزمی، سرعت و قدرت بالای تهاجمی بود، گفت : هماهنگی بین یگان‌های حاضر، قدرت ، اقتدار و سرعت نیروی زمینی ارتش را به رخ دشمنان می کشد .

امیر سرتیپ دوم رضایی، ارشد نظامی ارتش در فارس نیز با اشاره به خودکفایی نیروی زمینی ارتش در حوزه تجهیزات گفت:امروز تمامی تجهیزات اعم از انفرادی، سبک و سنگین از تولیدات داخلی و بومی است.

در تمرین تاکتیکی یگان‌های نزاجا در شیراز از " چتر بهمن " ساخت و تولید داخلی رونمایی و تست میدانی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.