استاندار سمنان:

تامین منابع آبی سمنان در سند سازگاری با کم آبی تعیین تکلیف شود

آشناگر گفت: تامین منابع آبی در بخش‌های آشامیدنی و صنعت با طرح‌های مختلف، چون سدسازی و انتقال آب در سند سازگاری با کم آبی این استان تعیین تکلیف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت : مسوولان سمنان سندی را که شکل نگرفتن آن بعد‌ها ممکن است مشکلاتی در خصوص تامین منابع آبی برای این استان ایجاد کند را تدوین نمی‌کنند.

او به ضرورت درج طرح‌های سدسازی دارای ردیف اعتباری در سند سازگاری با کم آبی سمنان تاکید و افزود: سد‌هایی مانند فینسک و تامین آب آشامیدنی روستا‌ها و شهر‌ها و نیز صنعت این استان در نظر گرفته شود.

استاندار سمنان ادامه داد: تامین آب در کنار مدیریت مصرف این مایع حیات‌بخش در تدوین سند سازگاری با کم آبی این استان لحاظ شود.

آشناگر تاکید کرد: برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین منابع آب استان سمنان اعلام شود.

او با غیرقابل انکار برشمردن اصل اهمیت تدوین سند سازگاری با کم‌آبی، اضافه کرد: اجرای این طرح جزئی از ضرورت‌ها در سمنان است، اما برخی از قید‌هایی که وزارت نیرو اعلام کرده است برای آینده این استان معضل‌آفرین می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه از آب‌های زیر زمینی استان بیش از حد برداشت شده است، گفت: ۷۷ درصد تامین آب در استان در این بخش بوده و در حالی که این آمار در کشور ۵۵ درصد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.