آمادگی کلیه دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی

فرماندار عجب شیر گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی احتمالی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اصغرپور فرماندار عجب شیر در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران این شهرستان گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی احتمالی داشته باشند.

فرماندار عجب شیر با اشاره به آغاز بارندگی زمستانی و یخبندان معابر و جاده‌ها درون شهری و برون شهری آمادگی کلیه ادارات و تجهیزات این ستاد را خواستار شد.

اصغرپور بر تجهیز و تعمیر ماشین آلات ادارات برای مواقع بحرانی تاکید کرد و افزود: بهره گیری از امکانات و تجهیزات موجود منابع انسانی و منابع مالی، تأمین اعتبار لازم برای انجام فرآیند‌های راهداری، تأمین نمک لازم، تجهیز ماشین آلات راهداری و تعمیر و بازسازی آنها، و انجام هماهنگی‌های لازم با ادارات هواشناسی در ارتباط با آمادگی با بحران‌های احتمالی از جمله مهمترین مواردی است که با همکاری و تعامل همکارانمان تاکنون صورت گرفته است.

او به دلیل قابل پیش بینی نبود حوادث طبیعی و بروز بحران‌ها آمادگی اسکان در مساجد، سالن‌های چند منظوره و ورزشی وتدارک محل یدکی برای ادارات برای ارائه خدمات را متذکر شده و بر آمادگی مجتمع‌های بین راهی در فصل زمستان به جهت امکان ایجاد راه بندان تاکید کرد.

فرماندار عجب شیر لزوم حفاظت و حراست از محدوده بوته کاری شده در حاشیه دریاچه ارومیه را ضروری دانسته و از اداره منابع طبیعی خواستار برخورد قانونی با دامداران متخلف در این زمینه شد.

او خواستار تهیه نقشه‌های مسیل‌های موجود در شهرستان و لایروبی و آزاد سازی حریم و بستر رودخانه‌ها شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.