اهداء پنج هزار جلد کتاب جدید به بانک کتابخانه‌های مهاباد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: امسال پنج هزار جلد کتاب از طرف خیران و اعضای کتابخانه‌های عمومی به بانک کتابخانه‌ای مهاباد اهداء شد.

قادری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در طول سال پنج هزار جلد کتاب جدید در قالب ۹ موضوع شامل ادبیات، ادیان، علوم اجتماعی، فلسفه، تاریخ و جغرافیا، زبان، روانشناسی، هنرو سرگرمی از طرف خیران و نهاد کتابخانه‌های عمومی به بانک کتابخانه‌ای اهداء شده است.

او با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه کتابخانه‌ها در اختیار عضو‌ها قرار می‌گیرد، افزود: هفت کتابخانه شامل سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه مشارکتی دایر است.

قادری به افزایش ۱۳ درصدی عضو جدید به اعضای فعال کتابخانه‌ها اشاره و اضافه کرد: در طول ۹ ماهه امسال بیش از ۳ هزار نفر به این اعضا اضافه شده است.

او با اعلام اینکه سرانه مطالعه برای هر ۱۰۰ نفر در این شهرستان ۱.۲ متر مربع است اظهار داشت: یکی از راه‌های گسترش کتاب خوانی، توسعه کتابخانه‌های عمومی است، و همچنین شمار جلد کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان  ۴۹ هزار و در قالب ۶۰ هزار نسخه  است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد تصریح کرد: همچنین امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی در مقایسه با پارسال ۱۴ درصد افزایش یافت.

او تصریح کرد: افزون بر این کتابخانه ها، کتابخانه اداره تبلیغات اسلامی، پادگان شهید نصیرزاده ارتش و اداره زندان مهاباد هم از جمله کتابخانه‌های مشارکتی سطح شهر هستند که از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی به منابع تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.