قاچاق زعفران از خراسان رضوی به افغانستان

عضو شورای ملی زعفران گفت: تنها امارات است که از خریداران عمده زعفران ایران به شمار می رود و پس از خریداری مجدد زعفران ایران را صادر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه قاچاقچیان در اشکال مختلف، زعفران را در خراسان رضوی خریداری کرده و آن را به افغانستان قاچاق می‌کنند، گفت: به همین نسبتی که صادرات به صورت غیررسمی صورت می‌گیرد، از میزان صادرات قانونی کاسته می‌شود.

او با بیان اینکه کشور‌های همسایه سهم چندانی در بازار زعفران ایران ندارند، تصریح کرد: تنها امارات است که از خریداران عمده زعفران ایران به شمار رفته که زعفران ما را می‌خرد و صادرات مجدد می‌کند.

عضو شورای ملی زعفران مقاصد عمده صادرات زعفران ایران را امارات، چین، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه بیان کرد و گفت: صادرات به چین، به صورت غیرمستقیم و از طریق هنگ کنگ انجام می‌شود؛ چرا که چینی‌ها برای زعفران ایران، تعرفه بالایی تعیین کرده اند.

حسینی با اشاره به اینکه امارات، زعفران ایران را مجددا به هند و چین صادر می‌کند، افزود: قاچاقچیان در اشکال مختلف زعفران را در خراسان رضوی می‌خرند و آن را به افغانستان قاچاق می‌کنند؛ سپس به نام محصول افغانستان به هند صادر می‌کنند، چون تعرفه هند برای محصول ایرانی بالا است؛ اما برای افغانستان کمتر است.
 
انتهای پیام//م.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.