انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و فولاد خوزستان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و فولاد خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام فرج اله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ابتدای قبول مسئولیت جلسات متعددی را با صنایع مختلف برگزار و با توجه به دارایی‌ها و پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی استان، زمینه‌های همکاری خود را اعلام نموده ایم.

او افزود: از جمله این صنایع می‌توان به شرکت ملی حفاری ایران و فولاد خوزستان اشاره کرد که امروز تفاهم نامه همکاری با شرکت فولاد خوزستان به امضاء رسیده است.

حجت الاسلام براتی بیان داشت: با هدف ماموریت جدید دانشگاه، مسائل باید به صورت بومی در نظر گرفته شوند و خوشبختانه استان خوزستان در زمینه‌های مختلف دارای این پتانسیل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: ما به دنبال انعقاد یک تفاهم نامه عملیاتی و اجرایی هستیم و این امر با وجود پتانسیل بین ۲طرف امکان پذیر است و نه تنها با فولاد خوزستان بلکه با سایر صنایع حاضر در استان آمادگی هر گونه همکاری و انجام رسالت خود را داریم.

علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز اظهار داشت: ما توانسته ایم در مجموعه فولاد و به کمک کارشناسان خود، بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کنیم و این نشست و انعقاد تفاهم نامه نیز در همین راستا می‌باشد.  

او با ابراز خرسندی از اجرایی شدن تفاهم نامه، آمادگی مجموعه خود را جهت استفاده از پتانسیل دو مجموعه اعلام کرد و افزود: در این تفاهم نامه یکی از موضوعات مهمی که ذکر شده و ما با جدیت بدنبال عملیاتی شدن آن هستیم، بحث آینده پژوهی صنعت فولاد است که امیدواریم با کمک نیرو‌های دو مجموعه تحقق یابد.

بابک نگاهداری رییس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم گفت: یکی از مسائل در حوزه آموزش در رویکرد جدید مساله محور دانشگاه، اختصاص رشته‌های تحصیلی بر اساس اقتصاد و صنعت بومی متناظر آن شهر یا منطقه است.

اوافزود: قصد داریم مراکز تحقیقاتی را به سمت صنایع استان هدایت کنیم و در همین زمینه بخشنامه‌ای در خصوص طرح هیات علمی فناور بزودی به واحد‌ها ابلاغ می‌شود که در آن صاحبان صنایع می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی با واحد‌های دانشگاهی همکاری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار