سلطان هیثم: در سیاست خارجی ادامه‌دهنده راه مرحوم قابوس خواهیم بود

سلطان هیثم بن طارق بن سعید، پادشاه جدید عمان از ادامه راه سلطان قابوس در سیاست خارجی این کشور سخن گفت.

سلطان هیثم: ما در سیاست خارجی، ادامه دهنده راه مرحوم قابوس هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بوابة الاهرام، «سلطان هیثم بن طارق بن سعید» پادشاه جدید عمان در نخستین سخنرانی خود پس از تصدی رسمی امور سلطنت در عمان، امروز، شنبه اصول و سیاست کشورش در مراحل آتی را تشریح کرد.

سلطان هیئثم بن طارق بن سعید پس از ادای سوگند ریاست جمهوری اعلام کرد شیوه مرحوم سلطان قابوس را در سطح سیاست خارجی و بر اساس همزیستی مسالمت آمیز میان ملت‌ها و اصل حسن همجواری ادامه می‌دهد.

وی همچنین اعلام کرد که کار با کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس را به منظور پیشبرد همکاری در حمایت از مسائل حوزه خلیج فارس و نیز اتحادیه عرب و همچنین به منظور تحقق اهداف به نفع ملت ادامه خواهد داد. او گفت عمان به نقش خود به عنوان عضوی فعال در سازمان ملل در جهت تحقق صلح و آسایش برای همه کشور‌های جهان ادامه می‌دهد.

هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید در سال ۱۹۵۴ در عمان به دنیا آمد و بیش از یک دهه، وزیر فرهنگ و میراث ملی عمان بوده است. بامداد امروز تلویزیون عمان از درگذشت پادشاه ۷۹ ساله این کشور خبر داد. در پی درگذشت سلطان قابوس، دولت عمان در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد. او فرزندی نداشت و جانشینی برای خود معرفی نکرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار