کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی تا ۱۸ درجه زیر صفر

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز به تدریج از شدت بارش‌ها در استان کاسته می‌شود و دمای هوا از امشب تا پایان روز چهارشنبه در برخی مناطق به ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشتر مناطق استان از امشب تا پایان هفته دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

او با هشدار درباره سرما و یخبندان، بر لزوم به کارگیری تمهیدات و اقدامات لازم برای پیشگیری از مشکلات و خسارات احتمالی تاکید کرد.

خندان رو گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در سرایان ۵۷ میلیمتر، قاینات ۴۹ میلیمتر، فردوس ۳۶ میلیمتر، نهبندان ۳۴ میلیمتر، بشرویه ۴۳ میلیمتر، بیرجند ۲۴ میلیمتر، اسدیه ۲۲ میلیمتر، طبس ۱۳ میلیمتر، زهان ۱۲ میلیمتر و سربیشه ۲۹ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین روز و شب گذشته اکثر نقاط خراسان جنوبی بارش برف گزارش شد.

او با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف با ۴۰ سانتیمتر مربوط به منطقه کریمو شهرستان سرایان گزارش شد گفت: همچنین سربیشه ۱۲ سانتیمتر، درخش شهرستان درمیان ۲۵ سانتیمتر، عباس آباد قاین ۳۵ سانتیمتر و روستا‌های شهرستان نهبندان ۱۲ سانتیمتر برف ثبت شده است.

خندان رو با اشاره به اینکه کاهش محسوس دما و یخبندان از امشب تا چهارشنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد افزود: بارش برف امروز نیز به شکل پراکنده به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.

سامانه بارشی به صورت باران و برف از روز جمعه در خراسان جنوبی فعال و روز گذشته (شنبه) تشدید شد.

بارش‌ها از دیشب در بیشتر نقاط استان به صورت برف بوده است.

مدارس برخی شهر‌ها و روستا‌های استان روز گذشته و امروز به علت بارندگی، برودت هوا و لغزندگی معابر تعطیل شد.

بنابر اعلام پلیس راه در حال حاضر تمامی راه‌های خراسان جنوبی باز، اما لغزنده است و در محور‌های کوهستانی نیز تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.