تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در تبریز

شهردار تبریز با بیان اینکه طبق قانون شهرداری می‌تواند آرای ماده ۱۰۰ را در ارتباط با تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز اجرا کندگفت: در زمان کنونی ۱۲ مورد تخریب در منطقه ۱۰ این شهر شروع شده و ساختمان‌های غیرمجاز در حال تخریب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  شهین باهرشهردار تبریز با بیان اینکه طبق قانون شهرداری می‌تواند آرای ماده ۱۰۰ را در ارتباط با تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز اجرا کند، گفت: در زمان کنونی ۱۲ مورد تخریب در منطقه ۱۰ این شهر شروع شده و ساختمان‌های غیرمجاز در حال تخریب است.

 شهین باهر با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز از عهده شهرداری خارج است، گفت: در این رابطه نیاز به همکاری سایر نهاد‌ها و ادارات وجود دارد.

او افزود: در این رابطه جلسات مختلفی برگزار شده و سعی می‌شود با همکاری این دستگاه‌ها اجازه ساخت و ساز غیرمجاز به افراد متخلف داده نشود.

او با اشاره به برخی ناهماهنگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری در ارایه انشعاب به متقاضیان، گفت: ساختمان‌هایی در بستر رودخانه‌ها احداث شده که گاز و برق دارد یا ساختمانی در بالای تپه احداث شده و احتمال ریزش دارد، ولی از انشعاب گاز برخوردار است.

شهین باهر گفت: شهرداری از لحاظ قانونی تکلیفی برای احداث مسکن در سکونتگاه‌های غیررسمی ندارد، اما با توجه به وضعیتی که حاشیه نشینی تبریز دارد اعضای شورا و شهرداری با قبول تکلیف در این رابطه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

او با تاکید بر اینکه بحث بازآفرینی بافت فرسوده و حاشیه نشینی رسما به عهده دولت است، افزود: شهرداری تبریز در خصوص چند پروژه از جمله مقبره الشعرا یا دوکمال کار می‌کند.

شهردار تبریز گفت: در ارتباط با ساخت و ساز مسکن شهرداری آماده است تا توسط شرکت‌های زیرمجموعه خود از جمله عمران و خانه سازی بخشی از مشکلات مربوط به ساخت مسکن برای حاشیه نشینان شهر را حل کند.

شهین باهر با اشاره به لزوم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده در محله چوخورلار ۵۰ درصد این محله تملک شده و تا خرداد ۹۹ بصورت کامل تملک می‌شود.

او با بیان اینکه احیای بافت فرسوده با این حجم و وسعت در مرکز شهر برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، گفت: این حجم بیشترین میزان احیای بافت فرسوده در ۴۰ سال گذشته در تبریز است.

شهین باهر گفت: با اینکه پیش از این کمتر از ۲ هکتار بافت فرسوده در تبریز احیا شده است اگر محله چوخورلار احیا شود به اندازه تمام دوران ۳۰ سال گذشته بافت فرسوده احیا می‌شود.

بابایی اقدم رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز هم بر ضرورت تشکیل معاونت پایش در شهرداری تبریز برای نظارت بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز تاکید کرد.

بابایی اقدم پیشنهاد کرد برای نظارت بر بحث ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهر تبریز معاونت پایش ایجاد شود تا این موضوع مدیریت شود.

او گفت: شورای شهر باید به موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز ورود کند چراکه در این خصوص مصوبه داریم، از مرکز پژوهش‌های شورا نیز می‌خواهم در این موضوع ورود کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز افزود: باید تدابیر لازم برای ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت اتخاذ شود و در این خصوص تمام نهاد‌ها به شهرداری کمک کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار