بازسازی و نوسازی بیش از ۴۰ هزار شیر و سیلندر گاز مایع در کرمانشاه

مدیرکل استاندارد کرمانشاه از بازسازی و نوسازی بیش از ۴۰ هزار شیر و سیلندر گاز مایع در استان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه از بازسازی و نوسازی بیش از ۴۰ هزار شیر و سیلندر گاز مایع در استان خبر داد و گفت : نظارت بر استاندارد شیر و سیلندر‌های گاز مایع ۱۱ کیلوگرمی خانگی و مسافرتی از سال ۷۶ مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

او گفت : عرضه و فروش سیلندر گاز مایع توسط تأسیسات توزیع کننده گاز مایع بدون پروانه استاندارد، ممنوع است و مراکز غیرقانونی، فاقد مجوز و همچنین متخلفین از قانون به‌دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او گفت: ۱۲ واحد تاسیسات سیلندر پرکنی هم اکنون زیرپوشش این اداره کل فعالیت دارند لذا در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۰ هزار و ۷۲۱ شیر و سیلندر تعمیری و اسقاطی در شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع منطقه از چرخه مصرف خارج و به مراکز مجاز تعمیر و ذوب تحویل داده شده اند که از این تعداد ۱۶ هزار سیلندر معیوب و ۲۴ هزار و ۷۲۱ عدد شیر‌های اسقاطی بودند که از چرخه مصرف خارج شدند.

نیازی افزود: این تعداد شیر و سیلندر معیوب به‌دلیل مصرف مستمر و حمل و نقل نامناسب در چرخه مصرف، مغایر با استاندارد‌های ملی تشخیص داده شدند و توسط کمیته نظارت بر عملیات بازسازی، نوسازی و جایگزینی طی صورت جلسه به مراکز مجاز تعمیر و ذوب تحویل شد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: با توجه به حمل و نقل نامناسب سیلندرها، مطابق مقررات در مقابل فروش هرکیلوگرم گاز مایع سیلندری، مبلغی با عنوان وجوه سپرده بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر، از مصرف کنندگان دریافت و وجوه فوق فقط در راستای بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر هزینه می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.