فرمانده مرزبانی کشور

ارتقاء دیپلماسی مرزی با کشور‌های همسایه

فرمانده مرزبانی کشور گفت: به دنبال ارتقاء دیپلماسی مرزی با کشور‌های همسایه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور امروز در دیدار با سران طوایف و عشایر شهرستان درمیان گفت: ارتقاء دیپلماسی مرزی در دستور کار جدی فرماندهی مرزبانی است که امسال با آژانس دریایی پاکستان، دیپلماسی جدیدی را آغاز کرده ایم که منجر به ارتقاء امنیت در مرز‌ها می‌شود.

او افزود:مرز‌های مشترک باید با کشور‌های همسایه و بدون مداخله نیرو‌های فرامرزی مدیریت شوند.

سردار رضایی همچنین از تشکیل سازمان مرزیار خبر داد و بیان کرد: به دنبال تشکیل سازمان جدیدی به نام مرزیار هستیم تا از ظرفیت مرزنشینان برای مراقبت از مرز‌ها بیشتر استفاده کنیم.

 فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به تشدید فتنه استکبار درباره افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان،گفت: ضرورت دارد تاکتیک‌ها و استقرارمان را در مرز‌ها متناسب با این فتنه‌ها طراحی و اجرا کنیم.

او  با بیان اینکه در خصوص امنیت مرز‌های مشترک با افغانستان دغدغه‌ای نداریم، افزود: مشکلات در حوزه مواد مخدر همچنان دغدغه ماست که در ۱۰ ماه گذشته ۷۶ تن مواد مخدر با تلاش نیرو‌های مرزبانی کشور کشف شده است.

سردار رضایی امنیت مرزی را نتیجه تعامل و همکاری خوب مرزنشینان با مرزبانان دانست و ادامه داد: خوشبختانه در خراسان جنوبی همراهی و همدلی خوبی میان مرزنشینان و مرزبانان وجود دارد که باعث امنیت پایدار در مرز‌های شرقی شده است.

در این دیدار نمایندگان طوایف و عشایر خواستار بازگشایی بازارچه‌های مرزی یزدان و میل ۷۳ و توجه بیشتر به مرزنشینان در مبادلات مرزی شدند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.