تولید نخستین خمیر دندان گیاهی نتیجه ۵ سال تحقیق محققان همدانی

تولید کننده خمیر دندان گیاهی گفت: ۱۹ گیاه بومی استان همدان برای تولید خمیردندان گیاهی در همدان استفاده شده است و به زودی این محصول به تولید انبوه می رسد.

تولید نخستین خمیر د ندان گیاهی نتیجه ۵ سال تحقیق محققین همدانیصادق زنگنه، تولید کننده خمیر دندان گیاهی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این خمیر دندان با ترکیبات طبیعی است به سلامت دهان و دندان کمک بسیار زیادی می کند و موجب سفید شدن دندان، خوشبو شدن محیط دهان، جلوگیری از رشد باکتری‌ها در دهان و خونریزی لثه و درنهایت تقویت و استحکام مینای دند آن می‌شود.

رازقی افزود: در این خمیردندان ۱۹ گونه گیاه بومی استان همدان از جمله میخک، افسنتین، ساپونین ، چوبک ، دارچین و عسل در ترکیب این خمیر دندان به کار رفته است.

تو لیدکننده خمیردندان گیاهی در همدان از حمایت‌ نکردن مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد و پارک علم و فناوری گلایه کرد و گفت: تا کنون ۴۳ میلیون تومان از پارک علم وفناوری تسهیلات دریافت کر ده ایم و ۸۰۰ میلیون تومان هم سرمایه شخصی است که هم اکنون نیاز به۲۵۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه های جدید داریم.

رازقی، دکتر دارو سازی هم با بیان اینکه این خمیر دندان برای گروه‌های خاص جداگانه تولید می‌شود افزود: ۴ گروه ویژه زنان باردار، کودکان، افراد  سیگاری و افراد مبتلا به سرطان  می‌توانند از این محصول به راحتی استفاده بکنند .

او بیان کرد: این خمیر دندان گیاهی در صورت بلعیده شدن مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند و تا یک ماه دیگر با تولید روزانه ۱۰ هزار تیوپ به تولید انبوه می‌رسد.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.