افزایش ۱۲ درصدی آمار ازدواج بافقی ها در سال ۹۸

رییس اداره ثبت احوال بافق از کاهش حدود ۱۸ درصدی آمار ولادت و افزایش ۱۲ درصدی آمار ازدواج در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه قبل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمود کریمیان رییس اداره ثبت احوال بافق  گفت: در ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد ۲۴۰ مورد ازدواج ثبت شده است، که این آمار در مدت مشابه سال قبل، ۲۱۴ مورد بوده که در حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

کریمیان همچنین از کاهش آمار ولادت در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و عنوان داشت: در ۹ ماهه امسال، تعداد ۶۸۱ واقعه ولادت در بافق به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

او آمار فوت در بافق را با کاهش بیش از هشت درصدی در این مدت بیان کرد و افزود: در ۹ ماهه سال ۹۷، ۱۴۰ مورد و در امسال، ۱۲۹ مورد واقعه فوت در بافق ثبت شده است.

رییس اداره ثبت احوال بافق همچنین پیرامون فراوانی نام‌های ثبت شده متولدین سال ۹۸ عنوان داشت: نام پسرانه "امیرحسین، امیرعلی، مهدیار، حسین و ابوالفضل" و نام دخترانه "فاطمه، یسنا، حلما، زینب و فاطمه زهرا" پنج نامی است که بیشترین فراوانی در بین نام‌های انتخابی متولدین سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره ثبت احوال بافق نسبت ترکیب جنسیتی شهرستان را ۵۵ درصد مرد و ۴۵ درصد زن عنوان کرد و افزود: تراکم جمعیتی در مرکز استان به ازای هر کیلومتر مربع ۱۴ نفر که این آمار در شهرستان بافق به ازای هر کیلومتر ۵ نفر می‌باشد.

کریمیان همچنین در مورد کارت ملی هوشمند و در خصوص افرادی که فاقد این کارت بوده و در این زمینه اقدامی نکرده اند، گفت: این افراد باید بلافاصله با مراجعه به دفتر پیشخوان در میدان چهارده معصوم (ع)، نسبت به درخواست صدور کارت اقدام کنند و کد رهگیری که به آنان داده می‌شود همراه با تاریخ تولد، همان کارت هوشمند است که می‌توانند با این دو خدمات لازم را دریافت کنند تا کارت هوشمند آنان صادر شود.

جلسه شواری هماهنگی ثبت احوال بافق با حضور فرماندار و دیگر اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.