در بسته حوادث یکم بهمن ماه بخوانید؛

از دستگیری حفاران غیرمجاز تا انهدام باند سارقان در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، سه شنبه یکم بهمن ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز سه شنبه یکم بهمن ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

انهدام باند حفاری غیر مجاز در اندیکا

سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر حضور گروهی با قصد حفاری غیر مجاز در منطقه کوشک شهرستان اندیکا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع، ماموران انتظامی با کار اطلاعاتی و هماهنگی مرجع قضائی، اعضای باند ۴ نفره حفاری غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مکناوی با بیان اینکه در بازرسی از متهمان آلات و ادوات حفاری کشف شد، اظهار کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

سارق حرفه‌ای منزل و اماکن در اهواز در بند قانون

سرهنگ سهراب حسین نژاد سرپرست پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: به منظور اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان حرفه ای، کارآگاهان پلیس آگاهی استان با کار اطلاعاتی ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او افزود: متهمان در بازجویی پلیس به ۱۵ فقره سرقت منزل و اماکن در نقاط مختلف شهرستان اهواز اعتراف کردند.

سرهنگ حسین نژاد با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند، عوامل زمینه ساز اصلی سرقت از منزل را استفاده نکردن از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌های ورودی و خروجی اماکن، عدم رعایت اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا در تعطیلات، کنترل نشدن ورود و خروج افراد، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مکان‌های غیر امن ساختمان عنوان کرد.

توقیف بیش از ۵ میلیارد کالای قاچاق در اندیمشک

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان اندیمشک با اقدامات اطلاعاتی از تردد ۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق مطلع و با ایجاد تور ایست و بازرسی طی عملیاتی شناسایی و متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ دست شال و روسری زنانه، ۶۸۲ دست کاپشن و شلوار، ۵۹ عدد پایه مانیتور کامپیوتر، ۸۲ طاقه پارچه و ۱۱ دستگاه تلویزیون فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سردار عباس زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه ۶ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

۱۲۸ فقره سرقت در اهواز کشف شد

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار، همچنین فروشندگان موادمخدر به مدت ۳ روز در کلانشهر اهواز به مرحله اجرا در آمد.

او بیان داشت: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی ۶۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار و ۸ خرده فروش موادمخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در چند عملیات در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ دالوند با اشاره به اینکه ماموران انتظامی در راستای اجرای این طرح مقدار یک کیلو و ۳۰۳ گرم انواع مواد مخدر، تعدادی اموال سرقتی کشف کردند، اظهار کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات پلیس به ۱۲۸ فقره انواع سرقت در سطح کلانشهر اهواز اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

باند سارقان احشام در ایذه متلاشی شد

سرهنگ حجت سفید پوست فرمانده انتظامی ایذه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق شهرستان ایذه، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی محل‌های وقوع سرقت باند ۴ نفره سارقان سابقه دار را شناسایی و طی عملیاتی با همکاری پلیس امنیت عمومی و یگان امداد دستگیر کردند.

سرهنگ سفید پوست با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری موادمخدر، ۲ قبضه ساطور و چاقو کشف و یک دستگاه خودروی پراید و ۲ دستگاه موتورسیکلت توقیف شدند، اذعان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۴ فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.