«محمد هارون چخانسوری» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان شد

رئیس جمهور افغانستان «محمد هارون چخانسوری» را به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه معرفی کرد.

«محمد هارون چخانسوری» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حکمی «محمد هارون چخانسوری» را به عنوان معاون سیاسی وزارت امور خارجه و تا زمان تعیین وزیر جدید به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرد.

در حکم اشرف غنی آمده است: معین سیاسی وزارت امور خارجه علاوه بر وظایف اساسی خویش، مسئولیت رهبری روند اصلاحات را به عهده دارد.

رئیس جمهور افغانستان افزوده است: معین سیاسی وزارت خارجه مکلف است به منظور تامین اصلاحات همه جانبه، بهبود کیفیت کاری و به وجود آمدن اداره موثر و مسلکی موارد ذیل را تطبیق نماید:

• تحلیل وضعیت فعلی، تعیین معیارهای کفایت و ارزیابی تمام کارمندان به اساس معیارات تعیین شده.

• بازنگری مقررات، طرزالعمل‌ها و لوایح وزارت به منظور افزایش تاثیر اداره و نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی و توسعه و ایجاد سیستم‌های الکترونیکی.

• راه اندازی امتحان لسان‌های بین المللی و امتحانات اختصاصی (افغانستان شناسی؛ دانش سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان) برای کارمندان آن وزارت.

• بازنگری تشکیل وزارت بر اساس نیازمندی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرن ۲۱.

• شناسایی ظرفیت‌ها بر اساس تخصص، مهارت و تجربه به منظور تطبیق اهداف مشخص پنج حلقه سیاست خارجی افغانستان.

• معینان وزرات مکلفند غرض تطبیق مواد مندرج این حکم با معین سیاسی همکاری همه جانبه نمایند.

محمد هارون چخانسوری پیش از این در سمت های ریاست دفتر رئیس جمهور و سخنگوی رئیس جمهور فعالیت داشته و همچنین در اداره امور ریاست جمهوری، وزارت احیا و انکشاف دهات، وزرات زراعت، مالداری و آبیاری، وزارت صحت عامه و بانک جهانی نیز مشغول به کار بوده است.

قابل ذکر است که صلاح الدین ربانی، سرپرست اسبق وزارت خارجه افغانستان در تاریخ   ۱ عقرب/ آبان استعفا کرد. پس از آن، ادریس زمان، معاون سیاسی وزارت خارجه به عنوان سرپرست این وزاتخانه تعیین شد و اکنون ریاست جمهوری افغانستان محمد هارون چخانسوری را در این سمت معرفی کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار