اعتراف دو مرد به دزدیدن نقاشی ۶۰ میلیون یورویی

دو مرد به دزدیدن تابلویی اعتراف کردند که چندی پیش به صورت تصادفی بعد از ۲۳ سال پیدا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دو مرد به دزدیدن و بازگرداندن یک نقاشی از گوستاو کلیمت یکی از عجیب‌ترین آثار هنری سرقت شده در ایتالیا اعتراف کردند.

کارشناسان اصالت و درستی این اثر را که در یکی از دیوار‌های گالری هنر‌های مدرن ریچی (گالری که این نقاشی ۲۳ سال پیش از آن دزدیده شده بود) پنهان شده بود، چند روز پیش با بررسی این تابلو در زیر اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش و مقایسه آن با تصاویری که در سال ۱۹۹۶ از آن گرفته شد، تایید کردند.

پلیس این دو مرد را مورد پرسش قرار داده و معتقد است این دو عضو گروهی هستند که در سرقت‌های اخیر شمال شهر و حومه آن دخالت داشته اند. این دو سارق مدعی شدند که در گذشته (سه سال پیش) طی یک نامه‌ به یک خبرنگار محلی به دزدی این اثر ۶۰ میلیون یورویی (۶۶ میلیون دلار) در فوریه سال ۱۹۹۷ اعتراف کرده اند و از این روزنامه نگار خواستند تا جلسه‌ای با بازپرسان ترتیب دهد.

به گفته گاردین این سارقان مدعی هستند این اثر را چهار سال پیش به عنوان «یک هدیه به شهر» باز گردانده اند، اما اعتراف‌های آنان نادیده گرفته شده است. پلیس معتقد است سارقان برای جدا کردن این نقاشی از دیوار از وسیله‌ای مثل قلاب ماهیگیری استفاده کرده اند و از طریق نورگیری که روی سقف تعبیه شده خارجش کرده اند.

پیچیدگی‌های این جرم هنوز در ابهام است، اما انگیزه آن‌ها برای اعتراف شفاف به نظر می‌رسد. این دو نفر پس از گذشت ۲۰ سال از سرقت اعتراف کرده اند. چرا که با توجه به قانون مرور زمان دیگر زندان شامل حال آن‌ها نخواهد شد.

این نقاشی جزو آخرین آثار گوستاو کلیمت محسوب می‌شود که در سال‌های ۱۹۱۶-۱۹۱۷ کشیده شده است. گوستاو کلیمت نقاش معروف اتریشی در سال ۱۹۱۸ در سن ۵۵ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقاشی ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار