معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم؛

طرح تقاطع خیابان امام خمینی (ره)مطابق طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر است

ذاکریان گفت:بااجرای این پروژه ترافیک خیابان امام خمینی (ره)،میدان سعیدی و خیابان اراک مدیریت شده و یکی از اولویت‌های مشخص‌شده در طرح جامع ترافیک شهر قم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری و به ریاست دکتر سرمست استاندار قم و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، رئیس و برخی اعضای شورای شهر، شهردار، و اعضای شورای ترافیک برگزار شد، پیرامون طرح ترافیکی اجرای تقاطع غیر هم سطح بلوار امام خمینی (ره) _ کیوانفر بحث و تبادل نظر شد.

استاندار قم در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه این جلسه در راستای اجرای مصوبه شورای حل اختلاف استان و درخواست شهردار قم به منظور تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای این پروژه برگزار شده است، افزود: اگر‌چه نظرات کارشناسی موافق و مخالف مطرح شده، اما با توجه به رای هیئت حل اختلاف استان عملیاتی شدن این پروژه مستلزم طرح و تصویب در شورای ترافیک است.

سرمست حمایت مدیریت استان از مدیریت شهری و احترام به رای شورای شهر علی رغم نظرات کارشناسی مخالف را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتی که اعضا شورای شهر و شهرداری معتقدند این طرح منطبق بر طرح جامع ترافیک قم و طرح تفصیلی شهر قم است و مستندات لازم را دارند می‌توانند به مسئولیت خود عمل کنند.

استاندار قم گفت: به احترام اعضای محترم شورای شهر که اهتمام به اجرای این طرح دارند، در این جلسه رای موافق می‌دهم و انتظار دارم در همین جلسه موضوع تعیین تکلیف شود

سرمست به درخواست شهردار قم مبنی بر کسب مصوبه شورای ترافیک اشاره و تصریح کرد:مدیریت استان پشتیبان پروژه‌های شهری است و میخواهد که پروژه‌های شهری در اسرع وقت اجرایی شود، ولی اولویت‌ها و نظرات کارشناسانه هم بایستی مورد ملاحظه‌ی اعضای شورای شهر و شهرداری باشد.

استاندار قم ادامه داد: در این جلسه اعضای شورای ترافیک استان نحوه اجرای این طرح را به رای خواهند گذاشت و در صورت تصویب ضروری است تا همه بخش‌های استان با تعامل و در کنار هم برای اجرای پروژه همکاری کنند.

گفتنی است طرح نحوه اجرای تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر _ خیابان امام خمینی (ره) در نهایت برای اجرای طرح پیشنهادی شهرداری قم دو بار رای گیری شد که بار اول ۳ رای موافق، ۳رای مخالف و یک رای ممتنع و بار دوم با ۴ مخالف و ۳ رای موافق طرح پیشنهادی شهرداری قم در اجرای این تقاطع رای نیاورد و بدین ترتیب شهرداری باید به دنبال ارائه طرح جایگزین باشد.

عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به رأی قطعی شورای حل اختلاف استان پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی (ره) و بلوار شهید کیوانفر اجرا شده و تنها طرح پیشنهاد شهرداری برای انحراف ترافیک بازنگری می‌شود.

 ذاکریان با اشاره به حواشی اجرای پروژه تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان شهید کیوانفر عنوان کرد: این پروژه بیش از ۱۱ ماه در کمیته ترافیک استان متوقف مانده است.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با یادآوری پروسه طی شده این پروژه افزود: با وجود تصویب شورای اسلامی شهر قم و سپس تصویب کمیته ترافیک استان و در نهایت رأی قطعی شورای حل اختلاف استان برای اجرای این پروژه، اما هنوز حواشی آن تمام نشده و کمیته ترافیک استان مانع آغاز عملیات عمرانی طرح‌شده است.

ذاکریان این طرح را مطابق طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر دانست و تأکید کرد: با اجرای این پروژه ترافیک خیابان امام خمینی (ره)، میدان سعیدی و خیابان اراک مدیریت شده و یکی از اولویت‌های مشخص‌شده در طرح جامع ترافیک شهر قم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم جلسه روز گذشته کمیته ترافیک استان را با ریاست استاندار و حضور شهردار قم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این جلسه تنها طرح انحرافی اجرای پروژه به بحث گذاشته شد و با تأکید استاندار این طرح اجرا خواهد شد.

ذاکریان با گلایه از حواشی ایجاد شده در آغاز عملیات اجرایی این طرح یادآورشد: موضوع حفظ هویت تاریخی خیابان امام خمینی (ره) به‌عنوان تنها خیابان حرم نمای قم عامل ایجاد حواشی این پروژه بوده در حالیکه طرح ارائه‌شده بر حفظ هویت این خیابان تأکید دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با اجرای این پروژه خیابان زینبیه نیز به عنوان یکی از دسترسی‌های ایستگاه راه‌آهن بازآفرینی شده و علاوه بر احیای دسترسی به ایستگاه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این منطقه نیز حل می‌شود.

ذاکریان عدم تصویب طرح انحراف ترافیک را در جلسه شورای ترافیک استان مانعی بر اجرایی شدن این پروژه ندانست و تأکید کرد: اصل پروژه با توجه به رأی قطعی شورای حل اختلاف و اخذ تمام مصوبه‌های لازم اجرا شده و تنها طرح انحراف ترافیک پیشنهاد شهرداری در جلسه دیروز تصویب نشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: متأسفانه در حالی طرح انحراف ترافیک پیشنهادی از طرف شهرداری در جلسه دیروز تصویب نشد که در جلسه قبل شورای ترافیک استان این طرح تصویب شده بود.

عبدالله جلالی رییس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: اجرای طرح تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر با خیابان امام خمینی (ره) قم منتفی نیست، و اخباری که طی شب گذشته و امروز در صدا و سیما استان مطرح شده صحت ندارد و باید اصلاح شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: از آنجایی که طرح‌های شهری منجر به اختلال در عبور و مرور می‌شود، باید طرح انحراف ترافیکی تهیه شود تا بتواند آمد و شد را در سطح شهر مدیریت کند، آنچه که در جلسه اخیر شورای حمل و نقل و ترافیک استان مطرح شد، این بود که طرح انحراف ترافیکی مورد تصویب قرارگیرد.

جلالی روز دوشنبه در یکصد و بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم عنوان کرد: طرح فوق تمامی مراحل قانونی خود را طی کرده و تصویب و عملیات اجرایی و شمع‌گذاری آن نیز آغاز شده و جای هیچ تردیدی برای اصل طرح نیست.

رییس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: این موضوع به رای گذاشته شد، و ما در اینکه باید در مورد هر طرحی اظهار نظر کارشناسی شود، هیچ تردیدی نداریم و خوشحال نیز خواهیم شد و اینکه برای اعضای شورای ترافیک این حق است که نظر بدهند و رای بدهند نیز هیچ تردیدی نداریم.

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح انحراف ترافیک در کمیته فنی شورای ترافیک تایید و در جلسه شورای ترافیک ارائه شد.

جلالی افزود: اتفاقی که در این جلسه افتاد این بود که بدون طرح موضوع درخصوص اینکه طرح انحراف ترافیکی در کمیته فنی مورد تایید و تصویب قرار گرفته و همچنین بدون اینکه اعضا اظهار نظری داشته باشند و یا دلایل مخالفتی را مطرح کنند و به این طرح اشکالی بگیرند، رای گیری شد و طرح انحراف ترافیکی رای نیاورد.

او تصریح کرد: معنای این اقدام این است که معاونت فنی و عمرانی و شهرداری باید یک اصلاحی را با فوریت نسبت به طرح داشته باشند و مجددا درخواست جلسه بکنند.

جلالی تاکید کرد: درحال حاضر هیچ مانعی برای اجرای طرح مذکور وجود ندارد، چون شمع‌گذاری در حال انجام است.

رییس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: درخواست ما این است که به اصل اجرای طرح پرداخته نشود، چون از آن عبور شده است، از این رو بحث انحراف ترافیکی برای اجرای طرح و روش اجرای طرح و اینکه عبور و مرور مختل نشود، مطرح می‌باشد.

جلالی گفت: معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم همچنین باید جدول زمان بندی طرح یاد شده را مشخص کند تا با توجه به اهمیت و موقعیت طرح با یک فاصله زمانی مناسب به لحاظ کیفیت طرح و کوتاه کردن زمان اجرای طرح مدیریت شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین در پایان با تشکر ویژه از استاندار قم برای مدیریت جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان گفت: ما هیچ نگرانی نمی‌بینیم، در آینده طرح را ارائه خواهیم داد، اگر اشکالی بر طرح دارند، می‌توانند اظهار نظر کنند تا اصلاح شود، و مسائل قانونی طرح انحراف ترافیکی نیز طی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.