جشنواره‌های رشد، جایی برای ظهور و بروز استعداد‌های دانش آموزان

آیین اختتامیه استانی اکران فیلم‌های منتخب به مناسبت چهل ونهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در کرمان برگزار شد.

جشنواره‌های رشد، جایی برای ظهور و بروز استعداد‌های دانش آموزانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود فیاضی مدیر کل دفتر انتشارات وفناوری آموزش سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در آیین اختتامیه استانی اکران فیلم‌های منتخب به مناسبت چهل ونهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در کرمان با اشاره به اینکه جایی که هنر است میدانی برای سخن نیست، گفت: تاثیر هنر علی خصوص فیلم‌های کوتاه قوی‌ترین رسانه امروز در جامعه است.

او افزود: ما اکنون در شرایطی هستیم که در معرض بمب باران اطلاعات از طرف شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و... هستیم.

فیاضی با بیان اینکه ما در مقابل این جنگ‌ها برخورد سلبی داریم که همان حضور نداشتن در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی است، عنوان کرد: این واکنش تا حدودی پاسخ گوست، ولی بهترین راهش توانمند کردن دانش آموزان در تحلیل کردن این موارد است.

او گفت: امیدوارم مدیران و مسئولان مدارس هر استان ۲ اصل بسیار مهم وکارا در مدارس را اجرایی کنند.

فیاضی آن ۲ اصل مهم را افزایش سواد رسانه وتفکر انتقادی بیان کرد وافزود: با افزایش سواد رسانه در بین دانش آموزان قدرت تفکر آن‌ها بیشتر می‌شود و با توانایی تجزیه وتحلیل می‌توانند درست وغلط بودن هر امر را به دستی تشخیص دهند.

او گفت: هدف از جشنواره‌های رشد، ظهور و بروز استعداد‌های دانش آموزان است.

فیاضی با دادن قول مساعدت به دانش آموزان برای حمایت از هنر‌های آن‌ها افزود: در تهران دوره‌های آموزشی فیلم سازی را داریم که دانش آموزان علاقه مند می‌توانند برای شکوفا سازی هنر خود به آنجا مراجعه وبا حمایت‌های ما، آثار وهنر‌های خود را شکوفا سازنند.

احمد اسکندری نسب مدیر کل اداره آموزش وپرورش استان کرمان در این آیین با اشاره به قدمت ۴۲ ساله جشنواره فیلم رشد، عنوان کرد: این جشنواره به شکل بسیار خوبی تا به اکنون نهادینه شده است و همانند درختی تنومند که فرایند یادگیری وآموزشی را در بین دانش آموزان تدوین ومحقق ساخته است.

او افزود: هنرنمایی دانش آموزان، ابزار قابل توجهی برای بیان درک جهان بینی است که در تمام مراحل و مسائل زندگی اثر بخش خواهد بود.

او از مدیران و مسئولان مدارس خواست: که به جایگاه مجلات رشو وخانواده در بین دانش آموزان به عنوان تکمیل وکمک دهنده در جهت یاد گیری وتربیت دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

احمد یوسف زاده نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر با ابرزا اردات به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دراین مراسم گفت: فیلم آن ۲۳ نفر به خواسته آن بزرگوار بود.

او با ابراز خرسندی عنوان کرد: بخش اعظم هنرنمایی بازیگران فیلم آن ۲۳ نفر، کرمانی که با لهجه شیرین کرمانی نقش آفرینی می‌کنند.

یوسف زاده به خاطره‌ای از دوران کودکی خود پرداخت وعنوان کرد: خاطرم هست با دوستانم زمانی که در صف ثبت نام برای جبهه بودیم، سردار حاج قاسم سلیمانی مارا از صف خارج کرد وگفت شما کوچک هستید واگر در جبهه خدایی ناکرده به دست عراقی‌ها اسیر شوید، شما را اذیت ومجبور می‌کنند که به اجبار شما را به این جنگ فرستاده اند.

او ادامه داد:، ولی من به همراه ۲۲ نفر از دوستان دیگرم تحت هر شرایط در آن جنگ جانگداز ایستادگی کردیم وماجرای آن ۲۳ نفر را بوجود آوردیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.