تولیدسالانه ۳۰ هزار تن محصول در گلخانه‌های تیران و کرون

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت:سالانه ۳۰ هزار تن محصول در گلخانه‌های تیران و کرون تولید و افزون بر ۵۰ درصد آن به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج عابدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های نوین در دستور کار قرار دارد گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌ها در شهرستان تیران و کرون در سال گذشته ۱۳۴ هکتار بود که با تلاش کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی طی یکسال گذشته به ۱۶۴ هکتار رسیده است.

او افزود: سالانه ۳۰ هزار تن محصول در گلخانه‌های تیران و کرون تولید و افزون بر ۵۰ درصد آن به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود. وی با اشاره به اینکه اقلیم مناسب، اشتغال پایدار و افزایش راندمان تولید و بهره وری، کشاورزان را برای ساخت و افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها ترغیب کرده است گفت: از ابتدای امسال ۲۴۰ مجوز در سطح ۸۳ هکتار صادر شده است که نیاز به زیر ساخت گاز رسانی و پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون افزود: با ساخت و بهره برداری از هر هکتار گلخانه، ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

حاج عابدی گفت: در صورت تامین زیر ساخت‌ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز سطح زیر کشت گلخانه‌ها در شهر ستان تیران و کرون در یکسال آینده ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.