رعایت حد مجاز آفلاتوکسین در خوراک دام آذربایجان شرقی

راهکار‌های کنترل آفلاتوکسین در خوراک مورد استفاده در دام و طیور آذربایجان شرقی در نشستی بررسی شد.

رعایت حد مجاز آفلاتوکسین در خوراک دام آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، راهکار‌های کنترل آفلاتوکسین در خوراک مورد استفاده در دام و طیور آذربایجان شرقی در نشستی بررسی شد.

 در این نشست که در پی انتشار شایعه آلودگی شیر‌های تولیدی در آذربایجان شرقی به آفلاتوکسین با حضور تولیدکنندگان و مسئولان فنی و بهداشتی کارخانجات خوراک دام و طیور استان در تبریز ترتیب یافت، بر میزان حد مجاز آفلاتوکسین در این خوراک تاکید شد.

بهداد مدیرکل دامپزشکی استان نیز بر سلامت خوراک دام‌های استان اطمینان داد.

بهداد به نظارت دقیق این اداره کل بر نهاده‌های دامی مورد استفاده برای دام و طیور و همچنین تولیدات کارخانه‌های فعال در این زمینه اشاره کرد و گفت: نمونه برداری‌های صورت گرفته از این واحد‌ها و شیر خام تولیدی دامداران استان نشان می‌دهد آفلاتوکسین موجود مطابق با استانداردهاست.

او افزود: امسال ۱۹۰ مورد نمونه برداری از واحد‌های خوراک دام و ۸۴ مورد از شیر خام تولیدی در استان انجام و آزمایشات معمول شیمیایی و میکروبی و پایش فلزات سنگین و اندازه گیری آفلاتوکسین در آن‌ها صورت گرفته است.

بهداد با اشاره به فعالیت ۵۶ کارخانه تولید خوراک دام وطیور دارای پروانه در استان از برخورد با۱۴واحد غیر مجاز در این زمینه خبرداد و افزود:امسال نزدیک ۴۱ تن خوراک دام آلوده ضبط و معدوم شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.