تدابیری برای توسعه مناطق کم برخوردار

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از توزیع عادلانه بودجه ۹۹ در مناطق ۱۵ گانه شهری اصفهان خبر داد.

علیرضا نصر اصفهانی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: امسال به جد معتقدیم که بودجه به صورت عادلانه در مناطق ۱۵ گانه تخصیص یابد و با توجه به اینکه رویکرد بودجه با تمرکز بر مناطق نیمه برخوردار است، ما تصمیم گرفتیم سهمی که برای مناطق کمتر برخوردار بایستی به شهرداری مرکزی پرداخت شود منتفی گردد و به جای آن تدابیری اندیشیده شده که پروژه‌های محرک توسعه در این مناطق افزایش یابد و به آبادانی هرچه بیشتر این مناطق کمک شود.
 
او همچنین در رابطه با بودجه سایرسازمان‌ها اضافه کرد: بودجه سازمان‌ها همزمان با شهرداری‌ها همزمان شکل می‌گیرد و این یکی از نقاط قوت بودجه سال ۹۹ می‌باشد.
 
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طبق قانون، شهرداری موظف است که بودجه را تا پایان دی ماه به شورا تقدیم کند و این مهم در هفته گذشته ۲۸ دی ماه رخ داد.

او افزود: بودجه سال ۹۹ پس از تقدیم به شورا در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت و از هفته آینده در جلسات تلفیق با حضور همه اعضای شورای شهر، بودجه شهرداری مرکزی، سازمان‌های ۱۶ گانه، مناطق ۱۵ گانه به صورت تمام وقت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و ما امیدواریم بتوانیم بودجه را تا پایان بهمن ماه که زمان قانونی این کار است به تصویب برسانیم و مرحله نهایی آن که بررسی بودجه توسط فرماندهی هست صورت پذیرد.

نصر اصفهانی  با اشاره به بودجه عملیاتی که یکی از اتفاقات جدید در تصویب بودجه امسال است توضیح داد: بودجه عملیاتی به این معناست که مبالغی به صورت متمرکز وجود دارد، ولی بر اساس عملکرد مناطق توزیع می‌شود، مثلا بودجه حدود ۶ هزار میلیارد تومانی در خصوص آسفالت شهری، در هر منطقه‌ای که بیشتر به آن نیاز داشته باشد بعد از اراِئه گزارش کارکرد مورد تامین اعتبار قرار خواهد گرفت.

نصر در پایان توضیح داد: بودجه سال گذشته ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۵ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان می‌رسد و این بیانگر افزایش کلی هزینه‌ها می‌باشد.  ما برای تحقق انتظارات مردم بایستی بودجه را افزایش می‌دادیم و سعی داریم مواردی برای درامد‌ها به تصویب برسد که فشار بر مردم کمتر شود و فضای جامعه تلطیف شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.