فعالیت بیش از ۱۰ هزار نفر در زمینه تولیدت دامی در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از فعالیت بیش از ۱۰ هزار نفر در زمینه تولیدت دامی در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: میزان اشتغالزایی شهرستان اردبیل در زمینه تولیدات دامی بیش از ۱۰ هزار نفر به دو صورت صنعتی و سنتی می‌باشد.

او افزود: این شهرستان با توجه به اینکه بزرگترین شهرستان و مرکز استان می‌باشد در زمینه تولید ثروت و اشتغالزایی بسیار حائز اهمیت بوده و نقش موثری ایفا نموده بطوریکه میزان اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان از عدد بسیار بالاتری برخوردار است و به طور مثال میزان اشتغالزایی این شهرستان در زمینه تولیدات دامی بیش از ۱۰ هزار نفر به دو صورت صنعتی و سنتی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از کسب رتبه‌های برتر در تولیدات دام و طیور این شهرستان در زمینه‌های مختلف تولید گوشت سفید (رتبه اول استان)، گوشت قرمز (رتبه ۳ استانی)، تولید شیر (رتبه دوم استان)، تولید عسل (رتبه اول استانی) و جوجه یکروزه (رتبه اول استان) خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی تولیدات دامی این شهرستان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

احدی عالی در ادامه به لزوم اهمیت و توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اهمیت به توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی منجر به تامین امنیت غذایی جامعه گردیده و جهت نیل به اهداف و عرضه پتانسیل‌های بالقوه و استعداد‌های این بخش نیازمند همکاری دستگاه‌های ذی ربط و مساعدت فرمانداری در تخصیص اعتبارات لازم در بخش کشاورزی می‌باشیم.

او تصریح کرد: طرح‌های معرفی شده جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به صندوق توسعه بخش کشاورزی در زمینه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری با ارزش ریالی حدود ۱۵ میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان آن از محل این صندوق پرداخت گردیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.