همسر سیدالاسرا شهید حسین لشگری دار فانی را وداع گفت

حواء لشگری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری به علت ایست قلبی به لقاء‌الله پیوست.

‍به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حواء لشگری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت  و مراسم تشییع او ، فردا سه‌شنبه هشتم بهمن ماه  ساعت ۱۰ صبح از پایگاه مهرآباد به سمت بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری ۱۳۳۱ در ضیاءآباد استان قزوین به دنیا آمد و در تیر ماه ۱۳۵۶ با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ‌التحصیل شد و در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست، پس از انجام ۱۲ ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیرو‌های بعثی عراق درآمد.

او در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت ۸ سال در کنار ۶۰ نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد، اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی ۱۰ سال طول کشید.

لشگری سرانجام پس از ۱۶ سال اسارت به نیرو‌های صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به خاک مقدس وطن بازگشت، در بدو ورود به وطن لقب "سید الاسرای ایران" را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

او  پس از سال‌ها تحمل رنج و آلام ایام اسارت بامداد روز دوشنبه نوزدهم مرداد ۱۳۸۸ در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نو
۱۳:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
انشاء الله با بی بی فاطمه زهرا محشورشود