برنامه ریزی برای کاهش ۳۵ درصدی سزارین در استان کرمانشاه

مدیردفتر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار سزارین استان را در ۹ ماهه امسال ۴۶.۳۶ درصد اعلام کرد.

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شیوا کاظمی  با بیان اینکه ایران سومین کشور به لحاظ تعداد بالای سزارین در جهان است، گفت: بعد از کشور برزیل، ما دومین کشور به لحاظ تعداد بالای سزارین بودیم که بعد از طرح تحول سلامت و ممانعت از انجام سزارین‌های بی مورد توانستیم کمی پایین‌تر آمده و به رتبه سوم برسیم.

او  افزود: در حال حاضر ۵۰.۵۶ درصد از نوزادان کشور به روش سزارین به دنیا می‌آیند که آمار بسیار بالایی است  در ۹ ماهه امسال آمار سزارین استان ۴۶.۳۶ درصد بوده است.

مدیردفتر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تمرکز اصلی بر بحث ممانعت از سزارین مادران نخست زا است، گفت: متاسفانه مادرانی که قبلا سزارین داشته اند چاره‌ای جز انجام دوباره سزارین در دفعات بعدی بارداری ندارند و تلاش ما این است که مادرانی که برای نخستین بار قرار است فرزند خود را به دنیا بیاورند به روش طبیعی این‌کار را انجام داده و از انجام سزارین خودداری کنند.

او افزود: در حال حاضر آمار سزارین مادران نخست زا در کشور ۴۵ درصد است و در استان خوشبختانه اوضاع به مراتب بهتر بوده و در ۹ ماهه امسال آمار سزارین این مادران در استان ۳۸.۲۳ درصد بوده و هدف این است که تا پایان سال بتوانیم این آمار را به حدود ۳۵ درصد برسانیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.